Størrelse på file-listbox og dir-listbox... HVORFOR ?

Tags:    visual-basic

User
Bruger #386 @ 07.11.01 00:14
Hey !

Her til aften sad jeg og gik igang med et lille program. Jeg sidder så og laver en Open File dialog-boks, og så ser jeg dette:

File-liste og dir-liste, VIL bare ikke have samme størrelse ! Det afviger HELE tiden lidt fra hinanden.

Jeg har prøvet at sætte top og height manuelt, jeg har prøvet at aligne dem, og ligemeget hjælper det.

De ER hele tiden forskellige !

Er der nogen der har oplevet denne fejl før ? Og i så fald, ved I hvad man gør ved den ?

For det ser da MØG amatør-agtigt ud, når ens list-boxes ikke engang kan være samme størrelse...

Jacob



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>Hey !

Her til aften...

</quote>

For det første spørger du "HVORFOR ?" -- svaret er ganske enkelt at begge bokse forsøger (efter bedste evne) at tilpasse sin højde således at et helt antal elementer passer ind i den synlige del af listen. Forskellen opstår FORDI, dir-listen har ikoner, mens file-listen ikke har det. Derfor er de enkelte elementer i listen ikke lige høje i begge bokse.

Jeg prøvede at sætte toppen af dir-listen til 600 og toppen af file-listen til 585. Dette betyder, at begge bokse passer i toppen (selv om file-listen altså er placeret 15 TWIPS (ca. 1 pixel) højere end dir-listen.

Siden prøvede jeg mig frem og kom frem til, at en Height=5715 for dir-listen og en Height=5745 for file-listen får dem til også at passe i bunden. Jeg ved ikke, om du kan leve med det? Det er det bedste, jeg kunne komme frem til. Jeg må indrømme, at boksene er meget høje.

===================
ALTSÅ:

Dir1.Top = 600
Dir1.Height = 5715

File1.Top = 585
File1.Height = 5745
===================

Alternativet er, at placere den ene boks ovenover den anden, da de tilsyneladende ikke har problemer mht. bredden.

Håber dette kan bruges.



t