Fastsætte et minimum på størrelse & ikoner

Tags:    visual-basic

Always Look On The Bright Side Of Life! :-)
*********************************

Hej!

Jeg har to (måske nemme spørgsmål):

1. Hvordan fastsætter man et minimum ens form (eks. Form1) kan "resizes", altså formindskes?
Gør man det under afdelingen "Form1.resize", eller hvad? Det er sådan at menuerne (eks. Filer og Indstillinger) ikke forsvinder hvis man resizer formen for meget...

2. Hvordan kan jeg få ikoner i menuerne, altså små billeder i eks. menuen "Filer"? F.eks. en dør med en udgående mand ved siden af Afslut eller lig.n.... Er det muligt?

Disse to (måske enkle) spørgsmål håber jeg på nogen kan svare på! :-)


-------------
Lars Haslev



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #539 @ 19.11.01 15:28
<quote>Always Look On The Bright Side Of Life! :-)
*********************************

Hej!

Jeg har to (måske nemme spørgsmål):

1. Hvordan fastsætter man et minimum ens form (eks. Form1) kan "resizes", altså formindskes?
Gør man det under afdelingen "Form1.resize", eller hvad? Det er sådan at menuerne (eks. Filer og Indstillinger) ikke forsvinder hvis man resizer formen for meget...

2. Hvordan kan jeg få ikoner i menuerne, altså små billeder i eks. menuen "Filer"? F.eks. en dør med en udgående mand ved siden af Afslut eller lig.n.... Er det muligt?

Disse to (måske enkle) spørgsmål håber jeg på nogen kan svare på! :-)


-------------
Lars Haslev</quote>

jeg vil starte bagfra.

2. det sidste med billederne im neuerne findes både længere nede i dette forum og i tip og trick sektion under vb, selfølgelig.

1.jeg tror ikke der en form der kan gøre det man du kan, jo under resizes programer en funktion som kommer med en error eller gør noget når formen bliver for lille.

f.esk.

Private Sub Resizes()
if form1.width < 100 then
form1.width =100
end if
if form1.height <100 then
form1.height = 100
end if
end sub

dene kode sørge for at vær gang formen bliver mindre end 100 i den andvendte målenehed, som regel pixels, sætter funktion den til at være 100.

med det resulatat at formen mindts kan blive 100*100 pixels.

mvh.
Alexander Chicago
:D
:D



t