Laptopkrav på datalogi

Tags:    computer-science hardware

Hej

Jeg starter på datalogi uddannelsen på Københavns universitet til september og vil derfor lige undersøge computerkravene inden, da min nuværende computer snart godt kunne skiftes ud.

Jeg regner ikke med at datalogi kræver det helt store og da jeg desuden regner med at bruge linux, går jeg ikke ud fra at jeg får brug for den kraftigste computer. Det skal forresten være en bærbar computer.

Er det noget særligt man skal tænke på her?

Vil det være et problem at køre linux alene?

Tak



34 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej, det kan godt være den lille ikke har ... kan være jeg tager fejl.



Hvis du vil bruge den til hurtig 3D så kig efter grafikkortet for det er ikke alle bærbare som hae skærmkort til det og du kan jo ikke udskifte det som på en statinær.





Går godt nok på AAU, men kan ikke forestille mig det vil påvirke hardwarekrav dramatisk. Det du har nu er med al sandsynligvis godt nok. Jeg er endnu ikke støt på nogen situation hvor jeg skulle bruge en bestemt mængde hardware.

Tror næsten linux er en fordel. Til et par enkelte kurser har der været brug for noget programmel som typisk forbindes med linux, som gcc og pthreads men det kan man også godt få til at køre på windows.

Selv manglede jeg en bærbar til studiet og købte en 16 komma et eller andet tommer. Har dog fortrudt jeg ikke købte en 15.4 tommer i stedet.



Hvorfor har du fortrudt 16,noget tommer ?



Den er den del tungere og mere klodset.

Er næsten ikke plads til hvis den tages med til forelæsning hvis dem ved siden af også skal kunne være der. Lyder måske underligt men jeg synes virkelig de par tommer gør en forskel. Siden jeg oftere ALT-tabbere end har flere vinduer åbne, vil jeg have købt en mindre bærbar hvis jeg kunne gøre det om.



Nå ja forreste batteritid.
Min computer som er ny har elendig batteritid og selvom man sætter det på lave indstillinger i strømstyring så holder batteriet til og se en DVD film og ikke mere.



Køb en af de små og hurtige ultra books ala MacBook Air ... Super batteritid og fine stats og så er de bare super nemme, at have med over alt ... For face it hvem gider slæbe rundt på et kæmpe skrummel af en bærbar. Skal du bruge mere skærmplads hjemme, så køber du en ekstern skærm og klasker på. Hvis jeg stod og skulle købe en bærbar til programmering, så var det 110% sikkert det jeg ville gøre



Hmm....tror heller ikke at Linux vil give problemer, men en god stærk maskine vil helt sikkert give fordele.

At kunne køre at par virtuelle maskiner samtidig for at simulere et netværk er utrolig nyttigt, og det kræver bare en hel del RAM og også gerne et par kerne.



Jeg har købt en MBP 15" og opgraderet til 8gb ram, det er det bedste der er sket mig :lol:



Jeg har også købt en MBP 15" faktisk ... for 4 år siden, jeg bruger den stadig dagligt til webudvilking. det er og også det bedste der er sket mig.

Jeg har fornyeligt opgraderet den til 8gb ram (14 dage siden) og har en ssd harddisk liggende med 240gb der skal sættes i når jeg får nogle stumper hjem fra Kina :)

Jeg er glad for den og kan derfor kun anbefale MBP eller MBA til fremtidige studerende og udviklere.



Indlæg senest redigeret d. 11.04.2012 16:07 af Bruger #17081
t