delete, update i en repeater .aspx

Tags:    asp.net

Hej alle

Jeg sidder og arbejder med en repeater, der skal kunne slette og opdatere fra databasen. Jeg ved godt at gridview har funktionerne, men formålet med at bruge repeateren istedet, er at jeg kan se præcis det samme som kunderne, jeg kan istedet bare opdatere og slette.
Er der nogen derved hvordan og hvorledes problemet skal løses mht. CodeBehind osv. ?

pft. Tak



6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal gøre følgende ved hjælp af OnItemCommand, der kan du håndtere alle actions som slette, opdatere osv.

.aspx
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


.cs
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Du kan finde controls i din repeater på samme række som eventet ved hjælp af e.Item.FindControl("").

Fx.
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Indlæg senest redigeret d. 11.04.2012 10:27 af Bruger #15754
Hej Kasandra,

Det er mig fra klassen. Det handler jo i realiteten blot om at udskrive dine felter fra databasen, hvori at du så kan komme hen til en side kun omhandlet at kunne redigere (eller slette).

Et eksempel kunne være:

Oversigt.aspx
Rediger.aspx?id=315
Slet.aspx?id=315

I Oversigt.aspx kan du så have din repeater, som udskriver felterne fra databasen med et link som fører til Rediger.aspx contra Slet.aspx.

For eksempel:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Og i din CodeBehind skal du så binde din repeater sammen med databasen
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Det er blot et eksempel, og er endnu ikke testet.



Indlæg senest redigeret d. 11.04.2012 10:27 af Bruger #16025
Tak Daniele

Hvad jeg lige kan se .. - så skal der virkelig meget kode til det jeg ønsker at kunne gøre.
Det er en god metode du selv byder ind med - men så kunne jeg vel også lige så godt bruge gridview?



Vi kan ikke lig GridView ;)
Ej, du kan godt bruge det. Men hvis du vil lave det selv så er mit eksempel en mulighed. Der er mange muligheder :)



Der er ikke nogen easy måde med en repeater, der er man tvunget til at lave meget selv. Men så har du også kontrol over din kode og funktionaliteten.



@MB
Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv :)



t