Overskrifter i artikler

Tags:    artikler

Dette er måske mere et spørgsmål til Kasper, men måske andre er interesserede.

Jeg har lige skrevet en artikel, og mangler overskrifter i flere niveauer. Så finder jeg selvfølgelig bare selv på noget styling med fed skrift og understregning, men det ville da være federe, hvis der var en fast defineret style til det.

Måske en 'level' parameter til overskrift tagget. Kan vi få det ?
Eller har jeg overset en eksisterende mulighed ?




Det ville ikke være nogen dårlig idé. En lille bonus kunne måske være et autogeneret indholdfortegnelse (hvis man ønsker dette?)



En lille bonus kunne måske være et autogeneret indholdfortegnelse (hvis man ønsker dette?)

Det gør jeg :-)

Og den kunne måske endda blive vist ved mouseover i artikel listen.



Bliver artikler bare skrevet i fritekst eller hvordan er det? ... man kunne jo evt. gøre brug af Markdown for, at gøre det mere smart?



Artikler bliver skrevet med noget, som ligner BB kode. Tror det er et hjemmestrikket system, for det er danske "tags".

Jeg er lidt fan af Asciidoc, som ligner Markdown meget, og jeg skrev min artikel i Asciidoc først og oversatte den så til Udvikleren.dk syntax. Det kunne faktisk være rart, hvis man kunne bruge flere forskellige syntaxes (is that even a word??)...nice to have, men ikke just nødvendigt :-)



+1 for Markdown. Det, efter min mening, mest logiske og semantiske markup sprog.



+1 for Markdown, Dan og Jakob.

Det ville også være lige til at lave automatisk indholdsfortegnelse med markdown.

Eventuelt kunne man også tillade markdown i kommentarfelterne. Det udvider jo kun folkets muligheder - det er ikke begrænsende på nogen måde :-)

I samme omgang kunne man deaktivere den automatiske folding af kode-eksempler - og kun folde ting på mere end x antal linjer. De fleste kode-eksempler der ikke er helt hul-i-hovedet er jo sjældent over 4-5 linjer. Og det er generende hele tiden at skulle bruge musen til at folde ud.



t