lave asp.net solution ud fra resource filer

Tags:    visual-studio

Hejsa

Jeg har modtaget "et projekt", men problemet er bare at selve solution filen er der ikke, og selve projekt filen er der heller ikke.
Så det er en samling af aspx, global.asax, mapper og config filer, men det kender visual studio jo ikke noget til strukturmæssigt.
Er der en nem måde at få importeret hele denne struktur og filer ind i en solution og projekt uden at skulle gøre det fil for fil?



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Når det er aspx filer med tilhørende global.asax er det en webapplikation. Så du skal åbne VS, oprette et nyt project og så vælge "add existing files" for at pege på alle dem du har fået tilsendt.



Indlæg senest redigeret d. 13.04.2012 14:27 af Bruger #9814
Hvis det er en web application eller web site kan du lave en ny solution og en tom web app/site også bare copy paste dem ind - muligvis lige include dem i din solution.

Hvis det er class library eller windows/console application kan du i Visual Studio vælge File > New > Project From Existing Code også følge guiden fra det punkt :)



MB
Det er en web application. Derfor det ikke er så nemt.

Brian
Er der ikke en anden løsning for der er virkeligt mange filer, og mapper som jeg selv skal til at oprette for at det kommer ind i projektet rigtigt.



Laurits, du har vel fået filerne i den struktur de også skal ligge i? Jeg vil tro, ligesom MB, at du bare kan markere det hele i Explorer, vælge Copy, gå ind i VS, markere dit projekt og trykke Paste. Det plejer i hvert fald at virke fint for mig :)

Alternativt kan du kopiere dem ind i den mappe VS har oprettet til projektet, sørge for at VS viser filer der ikke er inkluderet (der er en knap til det i Solution explorer) og så inkludere dem allesammen via højreklik menuen.

Mvh.

Kasper (TSW)



Det eneste der er et problem ville være referencer, men dem har du vel med i din bin folder - så skal de bare tilføjes som reference.



t