DateTimePicker checkboxes

Tags:    visual-basic

User
Bruger #386 @ 28.11.01 18:09
Hey,

det er mig ... IGEN ;o)

Når jeg bruger den control der hedder DateTimePicker (DTPicker), har jeg muligheden for at angive om den skal indeholde en checkbox.

Hvilken property bruger jeg til at sætte denne checkbox checked eller unchecked ?

Det er ikke Enabled. Den gælder for selve DTPicker.
Det er ikke Value. Den sætter datoen i DTPicker.
Det er heller ikke Checkbox. Den sætter om der skal være checkbox eller ej.

Hva' kan det så være ? Jeg synes ikke jeg kan finde noget...

Jacob



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>
Jeg kan hjælpe dig hvis du vil sige helt præcis hvor komponeten DateTimePicker er!


Hey der :o)

Den er den del af komponenten Microsoft Windows Common Controls-2 (SP4) 6.0, og er i filen c:\\winnt\\system32\\mscomct2.ocx.

Jacob
</quote>

Jeg tror ikke du kan sætte den, for jeg kan skam helelr ikke finde ud hvor man gøre det hende!

mvh.
Thomas Christensen




Hej Jacob...

>Hvilken property bruger jeg til at sætte denne checkbox checked eller unchecked ?

Du skal såmænd bare sætte dens "Checked" property, ligesom med en normal checkbox faktisk :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



Hej Jacob...

>>Hvilken property bruger jeg til at sætte denne checkbox checked eller unchecked ?
>Du skal såmænd bare sætte dens "Checked" property, ligesom med en normal checkbox faktisk :)

Sorry, så sgu ikke lige at det var i VB foraet. Mit svar dur nok ikke til VB, men tjek lige for en sikkerheds skyld :-)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



User
Bruger #386 @ 29.11.01 01:07
<quote>
Sorry, så sgu ikke lige at det var i VB foraet. Mit svar dur nok ikke til VB, men tjek lige for en sikkerheds skyld :-)
</quote>

Hej der :o)

Jamen det har jeg såmænd gjort. En DateTimePicker har ingen property kaldet "checked". I VB sætter du normalt checkboxens værdi med "Value". Problemet er bare at property'en "value" i dette tilfælde angiver en dato, og ikke om en checkbox er checked eller unchecked.

Og intet sted synes jeg at kunne finde noget om hvordan man sætter den checkbox. Jeg VED man kan, for når man trykker på den, bliver selve datoen grayed out, altså en angivelse af at man ikke skal bruge den pågældende control.

Jacob



<quote>
Sorry, så sgu ikke lige at det var i VB foraet. Mit svar dur nok ikke til VB, men tjek lige for en sikkerheds skyld :-)


Hej der :o)

Jamen det har jeg såmænd gjort. En DateTimePicker har ingen property kaldet "checked". I VB sætter du normalt checkboxens værdi med "Value". Problemet er bare at property'en "value" i dette tilfælde angiver en dato, og ikke om en checkbox er checked eller unchecked.

Og intet sted synes jeg at kunne finde noget om hvordan man sætter den checkbox. Jeg VED man kan, for når man trykker på den, bliver selve datoen grayed out, altså en angivelse af at man ikke skal bruge den pågældende control.

Jacob</quote>

Jeg kan hjælpe dig hvis du vil sige helt præcis hvor komponeten DateTimePicker er!

mvh.
Thomas Christensen




User
Bruger #386 @ 29.11.01 17:27
<quote>
Jeg kan hjælpe dig hvis du vil sige helt præcis hvor komponeten DateTimePicker er!
</quote>

Hey der :o)

Den er den del af komponenten Microsoft Windows Common Controls-2 (SP4) 6.0, og er i filen c:\\winnt\\system32\\mscomct2.ocx.

Jacob




t