Søger råd omkring computer og skærm

Tags:    hardware computer screen

Hej folkens,

Jeg er nu begyndt at blive tilpas træt af Cygwin og MSYS og føler at jeg virkelig har brug for en Linux maskine ved siden af min bærbare med Windows 7. Jeg tror at jeg går efter en "stationær" maskine med Arch, og da jeg allerede har et mindre tårn af en computer, regner jeg med at bruge den hvis der ikke er andre billige og gode forslag om hvor man finder en computer uden præinstalleret OS?

Mht. skærm er mit problem umiddelbart ikke den tekniske del/specifikationerne - Det skal nok gå, det er snarere den forholdsvist begrænsede plads på mit skrivebord. Jeg tror mere jeg leder efter en æstetisk tiltrækkende skærm - simpel og med så lille ramme som muligt. Jeg kender meget lidt til hardware og derfor også meget lidt til steder hvor man finder og køber sådan noget så ethvert link bliver glædeligt taget imod! :)



Hvis det er en fladskærm, så er det vel begrænset hvad den tager af plads? Evt kunne du hænge den på væggen :-)

Med fare for at sige noget der er lidt for åbenlyst: edbpriser.dk - du kan gå ind under hardware->skærme og så indstille dine ønsker til skærmen i filtrene og så finde den der ser pænest ud :-)

Det er jo meget individuelt hvad man synes er pænt - personligt har jeg endnu ikke set en pæn computer-skærm :p

Evt kunne du jo også bare sætte din gamle computer op uden skærm, og bare ssh'e til den via din bærbare - det afhænger af hvad du har planlagt at bruge den til :-)



Jeg har personligt haft skærme fra Samsung lige siden jeg gik fra CRT til TFT, og udover at de har fungeret upåklageligt (min sekundære skærm har kørt siden 2004!), så synes jeg også at det er nogen af de pæneste på markedet. Jeg vil klart anbefale dem :)

Mvh.

Kasper (TSW)



+1 for samsung.



t