Skrifttype opdaterer ikke! Det var da mærkeligt!

Tags:    wordpress

Hej alle,

Jeg har skiftet Font på min hjemmeside, men hjemme på mine to computere gider den ikke at ændre sig. Hvis jeg er på en anden computer der ikke er på mit net / min iPhone, så er fonten den rigtige? Hvordan kan dette lade sig gøre? Jeg har slettet alt hvad der har med cache at gøre!

VH

Halfdan Valentin Harring



7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvilken font er der tale om?

For at fonten kan vises korrekt skal brugeren have fonten installeret(eller du skal fuske lidt noget noget JS)



Hvilken font? På hvilket element? Hvilke browsere?


For at fonten kan vises korrekt skal brugeren have fonten installeret(eller du skal fuske lidt noget noget JS)


Webfonts er ikke JS fusk..

http://en.wikipedia.org/wiki/Web_typography#Web_fonts



@Stefan, jeg tror Nicholas mener ting som cufón, sIFR eller typeface.js



Højst sandsynligt, men det betyder ikke at javascript er nødvendigt, for at anvende en 3. parts skrifttype.



google.com/webfonts er sku et fint eksempel på hvad man kan med webfonts.

Ellers vil jeg måske tror det kan have noget med cache, at gøre, hvis du har besøgt siden før, hvor den havde den anden font. Du kan evt. prøve, at appende en get parametre til stien på dit stylesheet lidt ala stylesheet?v=1



@Stefan, det er rigtigt men det jeg mente var at web fonts godt kan være js fusk, men behøves ikke at være det.

Halfdan har du fået løst dit problem?



Der er ingen grund til at bruge JS til andet end at loade fonts (og det er ikke engang nødvendigt).

Men tilbage til spørgsmålet:
Hvis du bruger webfonts så er det sikkert bare et caching problem. Tøm cachen på den computer der laver bøvl.

Hvis det ikke virker, så er problemet måske at den browser som ikke viser fonten ikke forstår nogle af de font-formater du sender, og derfor bare bruger en anden.



t