Jo jeg kan ikke rigtig finde ud af at

Tags:    visual-basic

User
Bruger #660 @ 16.12.01 13:00
Jo jeg kan ikke rigtig finde ud af at hvordan man får en accans database til at arbejde sammen med Visual Basic. det jeg er i gang med at lave er en tele fon bog og det sakl være så man kan gemme og søge så når man laver en ny så bliver den gæmt i acans databasen. Mange ta hvis i gider at hjælpe.

Hilsen Nick.

13 år



User
Bruger #661 @ 16.12.01 15:15
<quote>Jo jeg kan ikke rigtig finde ud af at hvordan man får en accans database til at arbejde sammen med Visual Basic. det jeg er i gang med at lave er en tele fon bog og det sakl være så man kan gemme og søge så når man laver en ny så bliver den gæmt i acans databasen. Mange ta hvis i gider at hjælpe.

Hilsen Nick.

13 år </quote>

Hej Nick

Du kan købe en bog af Jakob Kristiansen som hedder "Start på Visual Basic 6.0" nr 87-7843-466-1 der kan du finde svar alle de ting som du spørger om og kun til 99.00kr.

Hvis du slå op på side 222 er dit problem løst.

Hilsen Mickey




<quote>Jo jeg kan ikke rigtig finde ud af at hvordan man får en accans database til at arbejde sammen med Visual Basic. det jeg er i gang med at lave er en tele fon bog og det sakl være så man kan gemme og søge så når man laver en ny så bliver den gæmt i acans databasen. Mange ta hvis i gider at hjælpe.

Hilsen Nick.

13 år

</quote>

Du skal bruge en datakontrol, her sætter du så

Databasename: den fulde sti til databsen
recordsource : tabellen du vil bruge


i f.eks.
en tekst felt

Datasource: til f.esk data1 så vil tekst1 få kontakt til tabelen du valgte i data1
datafield: til feltet i databasen

så vil den automatisk overføre et felt til databasen via data1.

mvh.
Thomas Christensen



Du finder en artikel om database på denne site -- http://www.udvikleren.dk/vis_artikel.php4?id=5 -- Det er godt nok en Wizard ting, men til små opgaver er dette en udmærket metode.



t