Databaseudvikler

Tags:    databaser

Jeg er faldet over denne hjemmeside, og tænkte at det nok var her man skal stille det spørgsmål, som jeg sidder med.

Jeg har i et stykke tid gerne ville skifte karriere, og gå mere i retning af databaseudvikling.
Jeg har en matematisk uddannelse, og har efterhåenden en del programmerings erfaring med SAS (inkl. SQL) og RGui.
Jeg har for år tilbage prøvet en smule C++ og .Net, men da det ligger ret langt tilbage, vil jeg ikke påstå, at jeg kan programmere i disse to sidstnævnte sidste sprog længere.

Da jeg er meget glad for at programmere, udvikle og strukturere, så kunne jeg rigtig godt tænke mig at prøve kræfter med databaseudvikling (gerne med ansættelse hos en relevant virksomhed).

Mit spørgsmål er hvordan jeg bedst mulig griber dette an? Hvor kan jeg starte henne ift. teknisk kunnen? Er det kurser jeg skal overveje, og hvilke kurser vil i så fald være relevante?

Jeg er klar over, at mit spørgsmål ikke er fagligt som sådan, men håber alligevel at kunne få noget inspiration fra jer der udvikler til dagligt.

Tak!

Mvh
minna



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Minna,
Hvis du gerne vil skifte karriere så har KMD en ordentlig håndfuld stilinger slået op omkring Business Intelligence i SAP, jeg ved ikke hvor langt der er fra det programmering du har lavet i SAS til SAP, men jeg kan se der er flere og flere der søger Business Intelligence udviklere, nogle i SAP andre med generel datawarehouse erfaring.

Problemet er at hvis du skifter til programmering tror jeg ikke du vil blive udfordret på samme måde som hvis du bliver i database verden. Den virksomhed jeg arbejder i har søgt erfarne database folk i et års tid og kan ikke finde nogen. De hænger virkelig ikke på træerne.