2-dimensionelt array i Objective-C

Tags:    objective-c ios cocoatouch iphone array

Hej alle! :)

Jeg er i gang med en app til iOS, der implementerer en algoritme, hvor en matrix opstilles, og enlle talværdi udregnes i hvert felt i matrixen. For at opstille denne matrix har jeg forsøgt at lave et 2-dimensionelt array, ved at opstille et vandret array, og så indsætte et array som objekt på hvert indeks.
Jeg har indtil videre bare prøvet at opstille matrixen og indsætte værdien 0 i hvert felt, men applikationen crasher, og jeg kan simpelthen ikke regne ud hvorfor (jeg er heller ikke ekspert i at læse log-filer).

Nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg opstiller dette, og læser værdierne i de enkelte felter? Lige nu er det ikke vigtigt, hvordan jeg udregner værdierne i matriksen - blot hvordan jeg læser dem (som jeg har stillet til 0)

Mit forsøg ser sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 


Jeg har indsat et NSNumber i stedet for en int, da man ikke kan indsætte primitive datatyper i arrays (har jeg læst)
Jeg har derefter forsøgt at læse værdien i feltet (1,1) ved at sætte værdien af denne til teksten i en label:
Fold kodeboks ind/udKode 


Jeg er fuldstændig blank hvorfor det ikke virker :(

Mvh Johan



Indlæg senest redigeret d. 23.04.2012 22:58 af Bruger #16676
2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du husket, at initialisere dit Array, før du benytter dig af det i for-loppet ? .. Kan nemlig ikke, se hvor du har initialiseret det i den kode, du har angivet :)



Ja det har jeg, jeg glemte bare lige at skrive den ind ovenfor :)

Jeg har initieret den sådan her (før for-løkken):
Fold kodeboks ind/udKode 




t