Søg

Tags:    visual-basic

User
Bruger #660 @ 18.12.01 19:55
daus jeg mangler en søge knap og en hvor man kan skrive hvad man vil søge efter og det skal være så at hvis man søger efter nick så søger den efter nick inde i en database.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>daus jeg mangler en søge knap og en hvor man kan skrive hvad man vil søge efter og det skal være så at hvis man søger efter nick så søger den efter nick inde i en database.

Hvor ligger databasen henne? Hvilket format er den? Hvilken metode bruger du for at kommunikere med den? Hvilke dele af den vil du søge? Hvad indeholder den?</i><b>]</b>

I min mappe d:/icg/database.mbd
Format aner ikk hvad det er.
det er det jeg mangler kommunikation.
Jeg skal jo søger efter icq nr.
icq nr og navne.


Formatet ser ud til at være Microsoft Access, hvis den hedder MDB til efternavn.

For at kommunikere med en Access database (indefra Visual Basic), kan du bruge enten Microsoft DAO eller det lidt nyere Microsoft ADO. DAO står for "Data Access Objects", mens ADO står for "ActiveX Database Objects". Personlig synes jeg, at DAO er det letteste at bruge, men da ADO er nyere og Microsoft (plus resten af verden) synes at bruge ADO bl.a. til ASP-sider m.v., er det måske det smarteste.

Software is here and now but rock and roll is forever.



<quote>daus jeg mangler en søge knap og en hvor man kan skrive hvad man vil søge efter og det skal være så at hvis man søger efter nick så søger den efter nick inde i en database.</quote>

Hvor ligger databasen henne? Hvilket format er den? Hvilken metode bruger du for at kommunikere med den? Hvilke dele af den vil du søge? Hvad indeholder den?



<quote>daus jeg mangler en søge knap og en hvor man kan skrive hvad man vil søge efter og det skal være så at hvis man søger efter nick så søger den efter nick inde i en database.

Hvor ligger databasen henne? Hvilket format er den? Hvilken metode bruger du for at kommunikere med den? Hvilke dele af den vil du søge? Hvad indeholder den?</quote>


Ja Nick, det er jo ikke ligefrem "enkelt" at <b>BARE</b> at indsætte en søgeknap der så søger i en database... Det kræver detaljer! :)


I øvrigt: Glædelig Jul og et godt nytår! :)

Mvh.
Lars Haslev
:)
Always Look On The Bright Side Of Life! :-)
*********************************



User
Bruger #660 @ 25.12.01 14:03
<quote>daus jeg mangler en søge knap og en hvor man kan skrive hvad man vil søge efter og det skal være så at hvis man søger efter nick så søger den efter nick inde i en database.

Hvor ligger databasen henne? Hvilket format er den? Hvilken metode bruger du for at kommunikere med den? Hvilke dele af den vil du søge? Hvad indeholder den?</quote>

I min mappe d:/icg/database.mbd
Format aner ikk hvad det er.
det er det jeg mangler kommunikation.
Jeg skal jo søger efter icq nr.
icq nr og navne.




<quote>I min mappe d:/icg/database.mbd
Format aner ikk hvad det er.
det er det jeg mangler kommunikation.
Jeg skal jo søger efter icq nr.
icq nr og navne.
</quote>

Nå, det er <b>ICQ</b> vi taler om. Hvilken version af ICQ?



t