jQuery konflikter

Tags:    jquery javascript

Kære udviklere,

Jeg er ved at indsætte nogle effekter på en bekendts portfolio. Han har lightbox, og ville gerne have et grayscale på billeder og normale farver når man holder også billeder.

Alt virker, bare ikke sammentidlig. Hvis jeg har Grayscale, så virker Lightbox ikke. Hvis Lightbox virker, virker Grayscale ikke.

Jeg har haft fundet frem til
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Men så virker Grayscale ikke.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Javascript
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Nogle der kunne hjælpe?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der kommer ingen fejl. Jeg har fundet ud af at den åbner billedet i et som direkte link til billedet, uden at åbne den i Lightbox. Jeg har også fundet ud af at den grayscale jeg bruger laver en kopi af billedet, som den laver i gråtoner, så den sætter det normale billede til opacity:0; og så når man holder også billedet bliver den til opacity:1; i en fade funktion (mouseover).

Der kommer også en div-kasse rundt om begge billeder, så jeg tror enten at javascript delen misser funktionerne, og/eller at linket ikke fungerer da der forekommer en div-kasse rundt om billederne som skulle være "links".

EDIT! Det virker nu! Jeg skulle blot udskifte dollartegn med "jQuery", da jeg brugte jQuery.noConflict(); :)



Indlæg senest redigeret d. 26.04.2012 20:30 af Bruger #16025
Det er noget med at du skal kalde noConflict on jQuery for at bruge det sammen med prototype. Prøver lige at finde link.

Edit:
Tag et kig her

http://api.jquery.com/jQuery.noConflict/

Edit2:
Det der med at lade enes browser stå og så gå fra pcen og så svarer er ikke så godt et resultat xD



Indlæg senest redigeret d. 26.04.2012 20:41 af Bruger #6559
Er der nogle direkte JS fejl at gå efter?

Ellers kan du måske løse det med en anden lightbox, til jQuery i stedet?
http://leandrovieira.com/projects/jquery/lightbox/



du behøver vel ikke alle de der scripts for, at lave det der grayscale ?



t