Design og opsætning - gode råd søges!

Tags:    hjemmeside

Hej Udvikleren!

Vi fra www.Appnyt.dk skal snakke design og opsætning i aften (hovedsageligt på forsiden).

Jeg tænkte at i sikkert var friske på at tage et kig på siden, og derefter vende tilbage herinde med nogle tanker om hvad i synes der kunne gøres bedre, og hvad vi gør rigtigt.

Det ville være super! På forhånd mange gange tak!

VH Halfdan Valentin Harring



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Total uoverskueligt indholdsmæssigt i mine øjne. Der er godt nok meget i "content" området, mellem header og footer.



Syntes også at siden er meget uoverskuelig... samt syntes jeg at jeres top navigation er meget usynlig. Den skiller sig overhovedet ikke ud, men glider ind med content, og derfor følger jeg ikke at der er nogen menu at se. Ellers er siden fin :P



Fed side!

Hvis jeg skulle "lave noget om" så ville jeg nok udnytte jeres footer bedre...den virker lidt tom i forhold til resten af siden:D



Jeres "banner" eller "reklamer" i toppen er lidt rodet for mig da de er meget sammenklemte og der skal lige presses meget sammen på meget lidt plads.

Den øverste menu er ikke markeret med nogle linier eller farver, udover den meget fine markering af "Populære tags".

Kan godt lide jeres "columns" med forskelligt indhold, dog ville jeg forsøge at gøre noget for at adskille dem fra hinanden da det kan være svært at adskille den ene fra den anden.
Det kan gøres med en markeret farvet kant om hver box i den kolonne, nogle forskellige baggrundsfarver eller andet der klart indikerer forskellige områder.
Generelt er jeg stor fan af farveindeling for farver kan give meget hurtigt visuelt overblik hvis det laves korrekt og skabe nem og struktureret overblik.

"Mest læste" ville jeg nok ikke putte i en column, men i noget row istedet da det ligesom om at det igen bliver for meget indhold der presses sammen for lige at få det hele med - hvilket kan forvirre indtrykket og ødelægge overblikket.
Sørg for dette skiller sig ud ved eventuelt at bryde linierne, farverne og opsætningen med at de kører den anden vej i toppen (horisontalt) over de andre "columns" måske.

"Seneste kommentarer" synes jeg er meget forstyrrende og irriterende.
Det stjæler meget plads og giver mig ikke noget meget brugbart når det tager så meget plads. Så hellere pres dem sammen og så lad alle andre steder få goder i den ekstra plads.

Din footer synes jeg også er ret stor når man tænker på der ikke er vildt meget indhold i den udover i venstre halve side, så måske igen tænk på om det kan struktureres anderledes.
Og generelt prøv at tænk på at dit content skal stå ud og virkelig tænk over hvad der er vigtigt at vise og hvad der ikke er for hvis du presser for meget ind, på for lidt plads bliver det ulæseligt og uoverskueligt og man gider ikke scrolle hele vejen ned fordi alting blot vil virke som en stor bilboard overplastret med "reklamer" for det du synes er interessant men som man mister fokus for fordi der er for meget over alt.
Prøv at se om du kan korte indholdet ned, måske bryde linier og strukturer og mønstre - eventuelt strukturere med nogle forskellige farver.

Derudover så vil jeg sige fin side med godt indhold og rigtigt mange gode elementer.



t