.net 4.0 sikkerheds issue

Tags:    dotnet sikkerhed

<< < 12 > >>
Jeg har en Windows Service som er opgraderet fra .net 3.5 til 4 og nu har jeg et problem når det rulles ud på andre servere.

Den kommer med følgende fejl: http://i47.tinypic.com/1rbryb.jpg og .exe filen er blokeret af systemet. Det er helt sikkert en ny "ting" i .net frameworket men giver mig nogle problemer.

Jeg klikker selvfølgelig bare "unblock" inden jeg installerer på en ny server, men mit spørgsmål er nu om .exe filen ikke kan authentifikeres på forhånd så den ikke blokeres på fremmede systemer?





14 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Løsningen er her:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd409252(VS.100).aspx

Problemet er, at i .net 4.xx skal man specificere sine runtime settings som beskrevet. Ellers skal det unblockes på remote maskinen.



Så vidt jeg ved er det et Windows problem, noget med at det website du har hentet fra el. ikke er på din liste af "Trusted Websites"... er det fra nettet eller fra anden server du får fat i assemblien?



Så vidt jeg ved er det et Windows problem, noget med at det website du har hentet fra el. ikke er på din liste af "Trusted Websites"... er det fra nettet eller fra anden server du får fat i assemblien?


Jeg laver et build af den i Visual Studio 2010 på min pc, uploader den til en ftp server og henter den derfra ved de servere som det giver problemer på.



og OS er 100% ens ? samme SP osv ?



og OS er 100% ens ? samme SP osv ?


Nej, slet ikke. Det var heller ikke et problem i tidligere .NET versioner. Jeg kan måske heller ikke lige se sammenhængen med problemstillingen, men oplys mig gerne :D



Jeg kan ikke forstå det har fungeret, og at det er 3.5 der er årsagen?

Ved godt det lyder lidt småskørt, men prøv lige at

Deaktivere IE enhanced security (KB942091)

Herefter gå til IE -> internet indstillinger -> advanceret -> reset til standard.

/J



Hejsa Brian

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men kan huske vi har haft noget bøvl med noget Sitecore og .NET 4.0 som måske kan hjælpe dig.
Det var noget med at framwork versionen ikke var sat korrekt op per default.

Nu skal jeg fortælle dig hvad vi gjorde for at det virkede (fra et help-dokument):
Under installation havde vi dette:
Configuration of IIS 6.0
- On Windows 7: Control Panel - Compatibility to IIS 6: “Turn Windows features on and off.
Skal ende med at den er on.

Til afvikling:
Runtime error regarding different versions of .NET
APP Poole (in IIS) has to be set to the right version of .NET Framework, because the default setting is .NET 2.0 (this has to be done every time Sitecore is installed)

Det er fordi at web.config ændrer sig radikalt i .NET 4.0 og derfor er der flere ting som kan gå galt når man skifter til den, for der er web.config som er meget anderledes og flere andre småting som kan spille ind så det ikke virker.

Håber det hjælper dig hvis du ikke allerede har fundet løsningen :)



Hej. Jeg har desværre ikke haft tid til at kigge mere på det, men problemet er der endnu. Jeg skal nok lige vende tilbage når jeg har prøvet jeres forslag.





Windows service, web.config - i dont get it ...

og da slet ikke sitecore på en w7 :)

/J



Windows service, web.config - i dont get it ...

og da slet ikke sitecore på en w7 :)


Enig - det hænger heller ikke sammen i forhold til min problemstilling.

Jeg kan ikke forstå det har fungeret, og at det er 3.5 der er årsagen?


Men det har det og jeg har google mange andre som har haft samme problem - men ingen løsning.

Jeg skal nok lige afprøve dit forrige forslag på et snarligt tidspunkt







<< < 12 > >>
t