Booking system med jquery/datepicker og ajax

Tags:    jquery datepicker ajax

Hej

Jeg er ved at lave et booking system hvor jeg havde tænkt mig at bruger datepicker fra jquery, tanken er at bygge det op sådan at man har en kalender i toppen(datepicker) hvor man så vælger en dato, den henter så tider ind ved hjælp af noget ajax under kalenderen.

Problemerne er så.

Fjerne muligheden for at vælge dage der allerede er booket, findes det til datepicker så den selv fjerner muligheden for at vælge dem, evt. giver dem en anden baggrund, det skal hentes igennem en count fra mysql?

Hvordan får jeg datoen fra datapicker over i ajax(jquery)

Håber der er



Indlæg senest redigeret d. 04.05.2012 21:59 af Bruger #879
7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
prøv at giv det her et forsøg: http://davidwalsh.name/jquery-datepicker-disable-days

edit ang at få datoen over i ajax kan du bruge noget ala:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Indlæg senest redigeret d. 04.05.2012 22:05 af Bruger #3427
Nu har jeg prøvet at få det til at virke men uden held, det er ikke gode tegn når demoen ikke virker :(



Nej kan jeg godt se skulle måske lige have testet demoen inden jeg smed et link, men har rettet demoen til så den virker (har lavet den lidt kortere)

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


edit:

tænke kunne lige så godt rette det til så det er dansk dato format.
dag-mdr-år

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Indlæg senest redigeret d. 04.05.2012 23:48 af Bruger #3427
Nu har jeg forsøgt mig lidt frem og er kommet frem til følgende resultat, den henter fint min ajax side men jeg får ikke værdien med for for datepickeren til mit ajax, hvad gør jeg forkert?

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




ups, mit indlæg var blevet foreslået



Indlæg senest redigeret d. 05.05.2012 12:56 af Bruger #5789
har ikke testet det men et bud ville være:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Nu er jeg kommet lidt længere og fået bygget det så småt sammen :)

Men jeg kan ikke rigtig få det til at spille hvis den også skal disable weekenderne, efter hvad jeg kan se er det noget med at jeg skal sætte noweekends() sammen med beforeShowDay men kan ikke lige få det til at spille

Min jQuery ser sådan her ud
Fold kodeboks ind/udJScript kode 




t