uddannelse

Tags:    uddannelse

Hej jeg håber på at i kan hjælpe med at find ud  hvad for en uddannelse jeg vil tag Jeg vil gerne noget med 
html, css, php, javascript, java, objective-c,

Tak for hjælpen :)



10 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Først og fremmest kommer det vel an på hvad baggrund du har, går du i gymnasiet eller?

Hvis du gerne vil lave noget med web kan WEB Integrator på teknisk skole være vejen. Du kan nemlig herefter gå videre med Datamatiker uddannelsen, hvor det mere er java der bliver brugt. Hvis du dog allerede har en gymnasiel baggrund vil jeg anbefale dig at gå direkte på datamatiker uddannelsen, eller måske lege med tanken om datalog.



"Just like what I got to do! :)"

Jeg vil sige det samme som Martin. Jeg går selv på web-integrator uddannelse lige nu, og skal starte med nogle gymnasiefag såsom Dansk, Engelsk og Matematik for at kunne komme på Datalogi uddannelse (efter at jeg har taget en Datamatiker uddannelse). Men selvfølgelig, hvis du brænder mere for Java kodning mm. kan du tage Datamatiker uddannelsen med det samme hvorpå du skal have Gymnasiefag.

Fuldstændig som Martin råder dig til - jeg syntes selv det er en god plan! :)



Dog skal du huske på, hvis du følger det ovenover, at ikke du har en gymnasial uddannelse, at du enesporer dig ret meget.

Dvs. du skal være ret sikker i din sag, da du vil være mere kompliceret at skifte mening efter.



Datamatikeruddannelsen lyder som en god vej at gå. Og hvis man virkelig brænder for noget, så gå efter det.

Da jeg fik min første Commodore 64 tilbage i 1984 vidste jeg bare at det der EDB var "da-shit" og fandt den hurtigste vej til at komme videre. Ikke noget med gymnasie og studentereksamen her, så 1 år på handelskole, 2½ år på edb-skole og så ud og arbejde, hvilket jeg har gjort lige siden :-)

Du skal lige omdøbe EDB i ovenstående med IT, så giver det vist mening :-)



Angående datamatikeruddannelsen som jeg gik på i 2011, rørte vi slet ikke java på noget tidspunkt.

Der hed det .NET platformen hele vejen rundt. C# til system-udvikling og ellers ASP.net til web-services og MSSQL til databaser.

Men datamatiker-uddannelsen er uden tvivl en rigtig god uddannelse, men man skal virkelig have lyst at arbejde med tung kodning og virksomheds-forståelse. Du skal ikke regne med at røre ret meget grafisk under forløbet.



Angående datamatikeruddannelsen som jeg gik på i 2011, rørte vi slet ikke java på noget tidspunkt.


Kommer det ikke an på uddannelsesstedet / underviseren om det er det ene eller det andet sprog?



Angående datamatikeruddannelsen som jeg gik på i 2011, rørte vi slet ikke java på noget tidspunkt.


Kommer det ikke an på uddannelsesstedet / underviseren om det er det ene eller det andet sprog?
Jo, det gør det :) - Men om du lærer Java eller C# betyder vist ikke det helt store, selvfølgelig vil der være forskelle på teknologierne, men i bund og grund vil du nemt kunne adapterer dig og lære java, hvis du har en C# baggrund, og virse versa :)



Angående datamatikeruddannelsen som jeg gik på i 2011, rørte vi slet ikke java på noget tidspunkt.


Kommer det ikke an på uddannelsesstedet / underviseren om det er det ene eller det andet sprog?


Det kommer an på stedet. På Erhvervsakademiet i Århus udvikler man i Java. til og med (du må gerne lige rette mig Martin Rohwedder), 3 semester. Derefter bliver man introduceret til C#.

Du skal ikke regne med at lave noget på en brugergrænseflade som datamatiker studerende. Man bliver selvfølgelig introduceret til det så man kan få sat noget grafisk på det bagvendliggende system, men mere er der heller ikke i det. Er du interesseret i design, så kan vælge multimedie designer uddannelsen, hvor man har meget mere med css og html, samt designprincipperne selvfølgelig.



Det kommer an på stedet. På Erhvervsakademiet i Århus udvikler man i Java. til og med (du må gerne lige rette mig Martin Rohwedder), 3 semester. Derefter bliver man introduceret til C#.


Præcis Aarhus jeg tænkte på, da jeg skriver afgangsprojekt der på min videreuddannelse efter arbejdstid. Og min vejleder underviser nemlig datamatikere i Java og ikke C#.

Men enig i, at Java eller C# - same shit :-)




Roskilde underviser også i Java - 4. Semester byder dog på valgfag, hvor jeg f.eks. har valgt Android Programmering, samt Java Web Programmering (Den sidste er dog ikke helt min store interesse :P) - Du kan f.eks. være heldig at der på din skole udbydes noget i C# også f.eks.

Side spørgsmål... nogen der ved om trådstarter overhovedet følger med, da jeg ikke har set ham 'svare' endnu :P



t