Uddannelse - Vil det give mening?

Tags:    udannelse datalogi multimediedesigner

Hej.

Jeg er igang med at læse lidt om nogle uddannelser.

Så kom jeg til at tænke på om man kunne gøre følgende:
- Tage en multimediedesigner uddannelse, 2år.
- Derefter tage datalogi bachelor, 3år.

Vil det give mening at gøre sådan? Hvis man nu både interesserer sig for design osv. i forhold til forskellige medier, men samtidig også interesserer sig for det datalogien, kan byde på?

På forhånd tak for hjælpen :)



10 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kan varmt anbefale IT-ingeniør, jeg bliver selv færdig med den om en lille måneds tid :) Der er en del teori, men endnu mere praksis, så hvis du godt kan lide en praktisk tilgang til tingene, er det måske noget for dig. Der er ikke noget som en god gang "hands-on" :)



Windows, Linux, Linux embedded, Windows Phone, microcontrollere, Android.
C, C++, C#, og gennem "valgfag" har jeg stiftet bekendtskab med Java og nesC. Hvad alt det her så kan bruges til, ja, mulighederne er mange :)



Hmm nej desværre, det får jeg nok lidt svært ved. Mit bedste bud er at en ingeniør måske har en mere praktisk tilgang eller problem-løser tilgang til tingene? Uha, bevæger mig ud på farligt område. Måske nogen andre herinde ved hvad en datalog helt præcist kan



Datalogi har en teoretisk tilgang til tingene fremfor en praktisk, man lærer principper bag syntax/semantik for forskellige programmeringssprog og arkitekturer men ender ikke med at kunne programmere i et bestemt sprog (Måske lige ML, LISP og Java) - på sin hvis en fordel! Du skal kunne lide at nørde, for der laves der beviser for hvad der er beregneligt (*langhåret*), lave en compiler fra bunden udfra en syntaks man selv laver osv.

Det værende sagt, så er Kristian Lund inde på det vigtigste: Hvad ønsker du at arbejde med. Du må have en præference, kan du lide det visuelle, drop datalogien og snup en grafisk uddannelse i stedet (Mere end multimedie designer), du kan altid lære at begå dig med diverse web sprog uden en datalogi uddannelse.

Jeg endte med datalogien, og fortryder det ret meget, jeg bruger intet fra uddannelsen og ønsker egentlig at bevæge mig mere over til noget mere design orienteret, men har ikke råd til at slippe min nuværende indtægt for at få en ny uddannelse pga. hus, bil, barn osv. Så...vælg med omhu, lad være med at tage det første der lige falder dig ind!



Så...vælg med omhu, lad være med at tage det første der lige falder dig ind!
Det er altid svært i starten, at vide alt om uddannelser.. Et råd er at prøve og få lov til at komme ned på´uddannelsesstedet og snakke med nogle studerende, og følge noget undervisning, en enkelt dag :)



Tja, så virker det da meget fornuftigt :)

Datalogi bacheloren er meget teoretisk orienteret, og kan derfor stå lidt i kontrast til multimediedesigneruddannelsen. I sidste ende kommer det an på, hvad du gerne vil lave. Hvis det er selve udviklingen du gerne vil fokusere på, kunne du jo også overveje en IT-ingienør uddannelse.

Der er mange muligheder :)



IT-Ingeniør?

Hmm.. Men så kommer det da mere over systemer og programmer til mobiltelefoner, måleinstrumenter osv?

Eller? :)



Okay, kan du forklare forskellen på at læse datalogi og til IT Ingeniør? :)



Okay, men tak for svaret :)



Tak for jeres ! :)



t