Programmering af outlook plugin, tidsbehov og pris.

Tags:    c++ c# outlook pluginudvikling vb.net

Hej udviklere

Vi er to unge fyre som skal til at starte egen virksomhed, men imidlertid kan ingenaf os meget andet programmering end lidt vba i excel. Vi tænkte vi ville betale en programmør for at lave det, men er lidt i tvivl om hvor meget tid/pris sådan noget ville tage.

Det drejer sig om et plugin til outlook, som opretter mapper ved indkommende emails, og tildeler sagsnumre til mapperne, f.eks. "kundekode-dato-løbenummer". Pluginnet skal gerne være i stand til at genkende mails vedrørende samme sag, f.eks. ved en algoritme som scanner mailsne, og derved tildeler til allerede oprettede mapper for at undgå duplikater.

Derudover skal der være en lille faktaboks med 1 dropdown selector med tal og en tekstboks.

Plug in'et skal kunne lagre data som føres over i et excel ark.

Håber min "n00b" forklaring giver mening, vi har forsøgt os med microsoft crm, men savner lidt en del af funktionerne.

mvh
Moody



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc668191.aspx

Har du set her, jeg tror i kommer i klemme hvis i lægger ud med vba.



Nej, og jeg tror i kommer lettest i mål vha Microsoft.net, altså benytte visual studio 2010, og benytte dens Office -> Outlook addin template, så er det mere eller mindre bare at komme igang:

http://www.add-in-express.com/creating-addins-blog/wp-upload/images/2012/visual-designers/outlook2010-addin.png

Ovenstående er bare en guide til at lave en knap der starter en ny mail med predefinerede værdier, men du kan lave hvad som helst.

/J



er lidt usikker på hvad du mener, vi har ikke tænkt os at programmere i vba, mente bare at det er så langt vores egne evner rækker. Er det fht. excel funktionen eller?



Okay tror jeg er med, men det er endt med vi betaler os fra det, vores tidsforbrug på at lære det hele fra bunden står slet ikke målt med at få en 3.mand til at lave det. Ellers tak for hjælp :)

/M



t