Tags udskrivning

Tags:    php mysql phpmyadmin

Kære udviklere,

Jeg har prøvet at få hjælp til det her problem igår, men der kom ikke nogen desideret konklusion på mit problem. Jeg har rodet lidt med det, og kom lidt længere med det.

Mit tidligere indlæg: Array fra database

Mit nuværende problem: Jeg får udskrevet de rigtige tags-navne til det gældende indlæg. Det virker fint. Problemet er bare at den duplikerer mine indlæg afhængig af hvor mange tags det enkelte indlæg har i sig.

Jeg har prøvet at smide det her SQL-kode ind i phpMyAdmin (har også prøvet i mit script):
Fold kodeboks ind/udSQL kode 

koden er taget efter test hos phpmyadmin

...jeg får dette resultat: ImageShack

Jeg udskriver mine indlæg således:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg forstår det ikke. Er der nogle der har en idé?



Indlæg senest redigeret d. 15.05.2012 18:45 af Bruger #16025
2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Mit forslag ville være at gruppere tags efter den tutorial de tilhører, altså benytte GROUP_CONCAT funktionen i MySQL og så gruppere dem efter tutorialsId.

Dog tror jeg umiddelbart du bliver nødt til at benytte GROUP_CONCAT for hvert felt du gerne vil have ud fra "tags" tabellen.

Jeg plejer at benytte funktionen sådan her:

Fold kodeboks ind/udSQL kode 


Det er ikke et endegyldigt svar, og jeg føler mig heller ikke sikker på om det vil være den rette løsning for dig.

Jeg vil også meget gerne ha' et dump af din database, så jeg lige kan teste om mit forslag overhovedet fungerer med din struktur, så hvis du er på skolen i morgen, kommer jeg gerne forbi Webtown og tegner og fortæller (tidligere elev). Hvilket hold er du på?



Jeg er på WI21C mener jeg. Jeg sidder i C6, nede ved vinduet :)
Du kan også finde mig på Facebook, det er måske lidt nemmere.

Men ja, jeg er på skolen imorgen. Vi har bare kursus lige nu, men fuck nu det :)


EDIT! Jeg har fået det til at virke perfekt :)
Jeg har ændret min SQL til:

Fold kodeboks ind/udSQL kode 


Og det fungerer. Så har jeg udskrevet mine tags således:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Tusind tak for hjælpen :D



Indlæg senest redigeret d. 16.05.2012 09:25 af Bruger #16025
t