IT og sygdom, job og uddannelse, mulighederne

Tags:    it sygdom job muligheder

Hej.

Inspireret af udertegnet selv, vil jeg prøve at lave en smule research på hvor mange her inde der arbejder, på trods af en psykisk lidelse, som kan hæmme en fra at arbejde på en normal arbejdsplads og hvad man gør for at overkomme sine slemme forhindringer og undgå sygdommens overtag.

Personligt har jeg sloges i snart 10 år med nogle psykiske lidelser, som gør det meget vanskeligt at stå op, arbejde normale timer, osv. Jeg får derfor Førtidspension. Jeg læser til dagligt på Fjernundervisnings holdet her på Falster, på Matematik Niveau C og forhåbenligt til næste år, niveau B, så jeg kan komme på den længe ventet Datamatiker uddannelse (Med mindre jeg finder en mere relevant uddannelse inden for det om råde jeg vil have)

Jeg er uddannet IT Supporter, har svendebrev og er faktisk godt tilfreds med min karakter på 8 (Mener det var den gammel skala - Er dog i tvivl) og var oppe i WINS.. Jeg var til prøven hvor jeg havde det allerværst i mit liv, jeg sloges med ex kæreste problemer, dårlige forhold på kollegie, havde 2 indbrud samme uge på første år på kollegiet, mistede data på 1½ års skole gang, uforstående mester og lærer, ingen hjælp at hente fra systemet, ja, det var virkelig noget lort.. Havde også lidt alkohol problemer, så der var rigeligt at slås med.

Jeg bruger dog næsten 80% af min overskudstid som dage idag, på at rode med elektronik og IT (Som nogen har bemærket).
Det gør ikke nogen til en dårlig person at man har en lidelse som forhindre en i at dukke op på et arbejde dagligt, men, det ville da være rart hvis man sådan lidt kunne høre at man ikke var ene og alene om at være syg og ude af stand til at arbejde normalt.