Problemer med visning i forskellige browsere

Tags:    browser horizontalrule placering billeder

Jeg har siddet og kæmpet lidt med en hjemmeside og har lige fået købt lagt den ud på et domæne:
www.kiers-pakhus.dk

Jeg er dog ikke færdig med den endnu. Specielt kæmper jeg med tre ting:

1. At få billederne til at flugte på "forside", "værelser" og "lejlighed" med udgangspunkt i den nederste kant af content. (altså i stedet for at tage udgangspunkt i øverste kant)

2. Jeg har lavet et <hr /> i footeren over teksten, som fortæller hvilken side man er på, men dette vises kun i firefox. I de andre browsere jeg har tjekket vises det ikke.

3. Jeg har generelt problemer med visningen i de forskellige browsere. Sidder på mac og har haft udgangspunkt i firefox og safari. Nu hvor jeg har fået købt domæne og har tjekket siden i chrome og på min iphone er det specielt slemt. Hele min wrapper bliver utrolig lille og baggrunden fylder enormt meget- som om wrapper og indhold er skaleret mindre. Derudover har jeg også problemer med at få billederne og menuen til at flugte med højre kant - hvis jeg tilpasser det i en browser - passer det ikke i en anden.

Håber I kan hjælpe mig. Jeg er ny indenfor kodning med html og css og har aldrig lavet en hjemmeside før, så jeg håber I kan svare på et meget simpelt niveau ;)


På forhånd tak :)
Vh. Mathilde



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Et godt sted at starte er ikke at bruge forudbestemte bredder:
I stedet for:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 

burde du bruge
Fold kodeboks ind/udCSS kode 
eller hvor bred den nu skal være



Hej Adam,
Tak det vil jeg prøve! Gælder det alle divboksene i forhold til bredden og højder?



Jeg plejer at have faste højder.

Husk at hvis der fx er tekst i en div-boks skal du bruge
Fold kodeboks ind/udCSS kode 
så teksten ikke går ud over.

Det er også en god ide at bruge procent til billeder, både i højde og bredde



t