C# list system tray items

Tags:    c#

hej alle sammen

nu har jeg ikke rodet med C# i omkring 4år så er lidt bagud her.

er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg kan liste de ikoner der er i system tray i windows 7 til etc en listbox?

alle hints er velkommen, er lidt på bar bund.



9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har selv brugt dette til at finde de kørende programmer i System Tray i Windows:

http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/csharpgeneral/thread/4c4f60ce-3573-433d-994e-9c17f95187f0/

Hvordan man så hiver ikonerne derfra har jeg ingen ide om.




Jeg har selv brugt dette til at finde de kørende programmer i System Tray i Windows:

http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/csharpgeneral/thread/4c4f60ce-3573-433d-994e-9c17f95187f0/

Hvordan man så hiver ikonerne derfra har jeg ingen ide om.



tak for det hurtige svar, har lige prøvet det, men får den her fejl:

The name 'systemTrayHandle' does not exist in the current context

ved ikke hent hvad jeg har gjort forkert.



Nu var det godt nok i Windows XP jeg lavede det i sin tid. Jeg vil se om jeg kan finde mit gamle program frem igen, men jeg kan ikke love noget.

Jeg er dog i tvivl om jeg lavede de import statements eller jeg bare tilføjede user32.dll som reference til projektet i visual studio.



kan stadig ikke helt få det til at virker, hvad jeg har so far (har selvf også dllimport og GetSystemTrayHandle i toppen)
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


der bliver ikke udskrevet "TRAY" nogen steder, men ingen fejl.

håber det hjælper med lidt søvn, ellers hvis du kunne finde det du har lavet før, kunne være fedt :)



Hej Kenneth

Her er lidt kode som jeg bruger:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Du skal bruge "using System.Diagnostics;"





Den viser ikke processerne fra system tray Claus



Ja jeg så ikke lige at det var i system tray...



har sat det lidt på standby og gik igang med noget andet, tak for hjælpen, fik det ikke helt til at virke.



Jeg skal nok lige vende tilbage senere med en løsning. Har lige et projekt som skal afleveres om 1 uge :-)



t