Half-Life / Won.net og Visual Basic (6/.net)

Tags:    visual-basic

User
Bruger #386 @ 14.01.02 22:28
Hej alle,

jeg har fået den fine ide at lave en HalfLife favorites manager. Den skal bl.a. kunne hente en serverliste fra WON's master-server (som når man laver en "update" i half-life og den henter en liste over alle tilgængelige servere), og så skal jeg kunne browse en HalfLife server for at se hvilke spillere der er på.

Er der nogen som kender til Visual Basic kode der kan gøre dette ? Eller til dokumentation der kan sætte mig igang ? Jeg ved godt Valve har en SDK, men den er rettet mod C++ folk. Og det kan jeg ikke.

Hvis nogen ved noget, så følg op på denne tråd ! =)



6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>Hej alle,

jeg har fået den fine ide at lave en HalfLife favorites manager. Den skal bl.a. kunne hente en serverliste fra WON's master-server (som når man laver en "update" i half-life og den henter en liste over alle tilgængelige servere), og så skal jeg kunne browse en HalfLife server for at se hvilke spillere der er på.

Er der nogen som kender til Visual Basic kode der kan gøre dette ? Eller til dokumentation der kan sætte mig igang ? Jeg ved godt Valve har en SDK, men den er rettet mod C++ folk. Og det kan jeg ikke.

Hvis nogen ved noget, så følg op på denne tråd ! =)</quote>

så vidt jeg husker kan du downloade SDK til visual basic på microsoft hjemmeside!

mvh.
Thomas Christensen




User
Bruger #386 @ 15.01.02 18:00
<quote>
så vidt jeg husker kan du downloade SDK til visual basic på microsoft hjemmeside!
</quote>

Mjoh.... men nu er det ikke et VB SDK jeg har brug for. Mere et SDK til HL's servere ;o)

Jacob




User
Bruger #539 @ 17.01.02 09:37
<quote>
så vidt jeg husker kan du downloade SDK til visual basic på microsoft hjemmeside!


Mjoh.... men nu er det ikke et VB SDK jeg har brug for. Mere et SDK til HL's servere ;o)

Jacob
</quote>


Tjah, jeg ved ikke så meget om server og netværk til vb, andet end det burde kunne lade sig gøre men kig på

http://www.mobilixnet.dk/~mob83058/besvar.htm

http://www.vb-joker.com/

og under link her på siden!

det kunne være du kunne finde noget

desuden kan du hvis du på jubii søger på visual basic finde et 3. link til et vb sted hvor du muligvis kan finde det du leder efter!

mvh.
Alexander Chicago

[Redigeret d. 17/01-02 09:44:33 af Alexander Chicago]



Jeg har svært ved at forstillle mig at der skulle eksitere en Half-Life SDK til Visual Basic. Jeg ahr fuldversionen af C++-udgaven på min harddisk (sjovt nok!) og den fylder ca. 75MB. Undskyld jeg siger det, men kun idioter begynder at oversætte dette.... men det kan da være idioten er sted der ude hvem ved ???

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤



User
Bruger #386 @ 21.01.02 17:34
<quote>Jeg har svært ved at forstillle mig at der skulle eksitere en Half-Life SDK til Visual Basic. Jeg ahr fuldversionen af C++-udgaven på min harddisk (sjovt nok!) og den fylder ca. 75MB. Undskyld jeg siger det, men kun idioter begynder at oversætte dette.... men det kan da være idioten er sted der ude hvem ved ???

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤</quote>

Men det var jo muligt... Nu programmerer jeg ikke C++, men VB6/.NET, og har brug for at kunne lave den kommunikation.

Så kan jeg jo være nok så meget idiot at ville oversætte dette. Men det er nu nok nemmere for mig at lave en oversigt over hvilke data der ryger frem og tilbage, end at sætte mig ind i et nyt sprog.

Jeg har også SDK'en, men man skal vist være meget C++ programmør for at gennemskue det.

Det er ikke et spørgsmål om at oversætte SDK'en til VB, men et spørgsmål om at forstå de svar og kommandoer der kan sendes til serveren.



User
Bruger #386 @ 21.01.02 17:35
<quote>Det er ikke et spørgsmål om at oversætte SDK'en til VB, men et spørgsmål om at forstå de svar og kommandoer der kan sendes til serveren.</quote>

Eftersom ingen kan give et fornuftigt svar, og jeg selv er kommet en del af vejen, gi'r jeg mig selv mine point tilbage.



t