Javascript billed galleri direkte fra BLOB

Tags:    javascript blob asp.net

Hej

Jeg har flere gange anvendt ganske udemærkede biled gallerier til at illustrere en fast antal billeder.

Men er der nogen der kender til et lignende setup, hvor billederne kommer direkte fra databasen som BLOB. Formoder man kunne streame dem ned og midlertidig ligge dem i en mappe. Eller anvende en aspx side til opbevare billedet på. Men er der en bedre løsning



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja, lad være med at bruge BLOBS. Jeg må indrømme at jeg aldrig har set fornuften i dem, men det er måske bare mig :-)



Ja det er nok bare dig. Jeg synes det er et godt værktøj



Det er så ikke helt kun mig kan jeg afsløre. Men læs f.eks. denne artikel fra MS om emnet:

http://research.microsoft.com/apps/pubs/default.aspx?id=64525

Hvis jeg var din censor til eksamen kunne jeg f.eks. spørge om du har oplevet nogle ulemper ved at bruge BLOBS og om der er nogle fordele ved det.

På jobbet overtog jeg en database med PDF dokumenter i BLOBS og IIS serveren kunne nogle gange gå i knæ hvis mange store dokumenter blev indlæst. Nu ved jeg ikke hvor meget dine billeder fylder, men er de på over 1mb stykket, kan du opleve performance problemer.







Indlæg senest redigeret d. 22.05.2012 19:57 af Bruger #9814
Er enig i, at det skal anvendes med omtanke. Og ja ved du at du kommer til at bruge et stort antal billede. Så er det ikke det rigtige at gøre. I de sammenhænge jeg har anvendt det, har det på ingen måde givet problemer.

Men tak for linket:-)



t