Visualbasic 6.0 (Checkbox)

Tags:    visual-basic

User
Bruger #803 @ 23.01.02 21:10
Davs det er første gang jeg skriver men, nok ikke sidste, nå nu til mit spørgsmål/ønske.
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg binder en "Checkbox" til et textfelt som er forbundet med en database. Den skal følge textfeltet når det skifter når jeg rykker frem i databasen. Det skal være sådan at når jeg sætter "fuleben" i checkboxen så følger det med det der står i textfeltet.?
Håber ikke det lyder for kryptisk.
MVH. Tommy



7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>
Hej Kim Pedersen

Nej, det var ikke lige det. Men når jeg bruger den kode du har beskrevet bliver Text1.Text til et stort 0?. Det kan godt være jeg har gjort en fejl?. (Jeg er meget ny i det her). Det jeg mener er, "checkboxen" skal følge den tekst der står i textfeltet ligesom når man bruger et "listefelt med Checkbox" hvor man markere det man gerne vil have eks. under en installation men der er alle valgmuligheder jo vist.
Jeg har lavet et lille program med en "Tabstrip" (3 flips) med ialt 7 Textfelter og
2 Commandknapper og en database til de 7 textfelter og en "Checkbox", hvor man kan få vist dem som er ledige i databasen. Det vil sige at en person der ikke er ledig (checkbox markeret) ikke bliver vist mens alle dem som er ledige kan blive vist. Jeg har prøvet med en listebox med checkbox men kan ikke få den til at "snakke" med databasen????.
M.V.H. Tommy

PS. Er dette den rigtige måde at skrive koden på?.(Se Nedenfor).

Private Sub Text1_Change()
Dim strbuff As Integer
If Check1.Value = 1 Then ' Hvis den er makeret, den er 0 hvis den ikke er.
Text1.Text = strbuff ' textfelt = texten fra databasen
End If
End Sub
</quote>

Jeg tror ikke jeg er helt med.

Hvis du går ind i 'kontrolpanel -> tilføj/fjern programmer -> tilføj/fjern windows-komponenter'
så kommer der en 'listbox med checkboxe' frem. Er det sådan en du vil lave?

Kim



<quote>Davs det er første gang jeg skriver men, nok ikke sidste, nå nu til mit spørgsmål/ønske.
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg binder en "Checkbox" til et textfelt som er forbundet med en database. Den skal følge textfeltet når det skifter når jeg rykker frem i databasen. Det skal være sådan at når jeg sætter "fuleben" i checkboxen så følger det med det der står i textfeltet.?
Håber ikke det lyder for kryptisk.
MVH. Tommy</quote>

Hej Tommy,

Du mener at hvis "Checkboxen" er makeret, så teksten fra databasen vises i "Textfeltet"?

Hvis det er det du mener, kan du gøre sådan her:

If Check1.Value = 1 Then ' Hvis den er makeret, den er 0 hvis den ikke er.
Text1.Text = strbuff ' textfelt = texten fra databasen
End if

m.v.h
Kim Pedersen



User
Bruger #803 @ 24.01.02 18:37
<quote>Davs det er første gang jeg skriver men, nok ikke sidste, nå nu til mit spørgsmål/ønske.
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg binder en "Checkbox" til et textfelt som er forbundet med en database. Den skal følge textfeltet når det skifter når jeg rykker frem i databasen. Det skal være sådan at når jeg sætter "fuleben" i checkboxen så følger det med det der står i textfeltet.?
Håber ikke det lyder for kryptisk.
MVH. Tommy

Hej Tommy,

Du mener at hvis "Checkboxen" er makeret, så teksten fra databasen vises i "Textfeltet"?

Hvis det er det du mener, kan du gøre sådan her:

If Check1.Value = 1 Then ' Hvis den er makeret, den er 0 hvis den ikke er.
Text1.Text = strbuff ' textfelt = texten fra databasen
End if

m.v.h
Kim Pedersen</quote>


Hej Kim Pedersen

Nej, det var ikke lige det. Men når jeg bruger den kode du har beskrevet bliver Text1.Text til et stort 0?. Det kan godt være jeg har gjort en fejl?. (Jeg er meget ny i det her). Det jeg mener er, "checkboxen" skal følge den tekst der står i textfeltet ligesom når man bruger et "listefelt med Checkbox" hvor man markere det man gerne vil have eks. under en installation men der er alle valgmuligheder jo vist.
Jeg har lavet et lille program med en "Tabstrip" (3 flips) med ialt 7 Textfelter og
2 Commandknapper og en database til de 7 textfelter og en "Checkbox", hvor man kan få vist dem som er ledige i databasen. Det vil sige at en person der ikke er ledig (checkbox markeret) ikke bliver vist mens alle dem som er ledige kan blive vist. Jeg har prøvet med en listebox med checkbox men kan ikke få den til at "snakke" med databasen????.
M.V.H. Tommy

PS. Er dette den rigtige måde at skrive koden på?.(Se Nedenfor).

Private Sub Text1_Change()
Dim strbuff As Integer
If Check1.Value = 1 Then ' Hvis den er makeret, den er 0 hvis den ikke er.
Text1.Text = strbuff ' textfelt = texten fra databasen
End If
End Sub




User
Bruger #803 @ 24.01.02 20:47
<quote>
Hej Kim Pedersen

Nej, det var ikke lige det. Men når jeg bruger den kode du har beskrevet bliver Text1.Text til et stort 0?. Det kan godt være jeg har gjort en fejl?. (Jeg er meget ny i det her). Det jeg mener er, "checkboxen" skal følge den tekst der står i textfeltet ligesom når man bruger et "listefelt med Checkbox" hvor man markere det man gerne vil have eks. under en installation men der er alle valgmuligheder jo vist.
Jeg har lavet et lille program med en "Tabstrip" (3 flips) med ialt 7 Textfelter og
2 Commandknapper og en database til de 7 textfelter og en "Checkbox", hvor man kan få vist dem som er ledige i databasen. Det vil sige at en person der ikke er ledig (checkbox markeret) ikke bliver vist mens alle dem som er ledige kan blive vist. Jeg har prøvet med en listebox med checkbox men kan ikke få den til at "snakke" med databasen????.
M.V.H. Tommy

PS. Er dette den rigtige måde at skrive koden på?.(Se Nedenfor).

Private Sub Text1_Change()
Dim strbuff As Integer
If Check1.Value = 1 Then ' Hvis den er makeret, den er 0 hvis den ikke er.
Text1.Text = strbuff ' textfelt = texten fra databasen
End If
End Sub


Jeg tror ikke jeg er helt med.

Hvis du går ind i 'kontrolpanel -> tilføj/fjern programmer -> tilføj/fjern windows-komponenter'
så kommer der en 'listbox med checkboxe' frem. Er det sådan en du vil lave?

Kim</quote>

Hej Kim

Ja lige netop men, den skal snakke sammen med 7 Textfelter og database.
m.v.h. Tommy




<quote>
Jeg tror ikke jeg er helt med.

Hvis du går ind i 'kontrolpanel -> tilføj/fjern programmer -> tilføj/fjern windows-komponenter'
så kommer der en 'listbox med checkboxe' frem. Er det sådan en du vil lave?

Kim

Hej Kim

Ja lige netop men, den skal snakke sammen med 7 Textfelter og database.
m.v.h. Tommy
</quote>

Ok, så er jeg med.

Hvilken database bruger du MS Access?
Hvad indeholder din database (er der et 'felt' som indeholder data om en person er ledig?)

Kan du udfylde listboxen med data fra databasen?

Hvad er det du ikke kan få den til (snakke sammen)?

m.v.h Kim




User
Bruger #803 @ 25.01.02 08:46
<quote>
Jeg tror ikke jeg er helt med.

Hvis du går ind i 'kontrolpanel -> tilføj/fjern programmer -> tilføj/fjern windows-komponenter'
så kommer der en 'listbox med checkboxe' frem. Er det sådan en du vil lave?

Kim

Hej Kim

Ja lige netop men, den skal snakke sammen med 7 Textfelter og database.
m.v.h. Tommy


Ok, så er jeg med.

Hvilken database bruger du MS Access?
Hvad indeholder din database (er der et 'felt' som indeholder data om en person er ledig?)

Kan du udfylde listboxen med data fra databasen?

Hvad er det du ikke kan få den til (snakke sammen)?

m.v.h Kim
</quote>

Ja det er MS Access. Og nej det er der ikke.(Person ledig?)
Der er 7 felter i min database "Fornavn,mellemnavn,efternavn,vej/gade,by/postnummer,telefonnr,kommentar".
listboxen skal indeholde fornavn og efternavn når jeg så "markere" et navn i listeboxen skal de oplysninger, der er i databasen, ikke komme frem i textfelterne.
Nej, det jeg kan ikke for når jeg laver en listebox med checkbox kan jeg slet ikke få den til at "snakke" med databasen.
Det jeg ikke kan få den til er at gemme de ny oplysninger som jeg skriver ind i listeboxen, når jeg gør det laver den en helt ny liste og sletter den gamle.
Jeg ville gerne have vist dig, med et billede, hvad det er jeg har lavet men, hvordan gør man det?
Er det for mange spørgsmål????
m.v.h. Tommy
[Redigeret d. 25/01-02 08:53:43 af Tommy]



<quote>
Jeg tror ikke jeg er helt med.

Hvis du går ind i 'kontrolpanel -> tilføj/fjern programmer -> tilføj/fjern windows-komponenter'
så kommer der en 'listbox med checkboxe' frem. Er det sådan en du vil lave?

Kim

Hej Kim

Ja lige netop men, den skal snakke sammen med 7 Textfelter og database.
m.v.h. Tommy


Ok, så er jeg med.

Hvilken database bruger du MS Access?
Hvad indeholder din database (er der et 'felt' som indeholder data om en person er ledig?)

Kan du udfylde listboxen med data fra databasen?

Hvad er det du ikke kan få den til (snakke sammen)?

m.v.h Kim

Ja det er MS Access.

Og nej det er der ikke.(Person ledig?)

Der er 7 felter i min database
"Fornavn,mellemnavn,efternavn,vej/gade,by/postnummer,telefonnr,kommentar".

listboxen skal indeholde fornavn og efternavn når jeg så "markere" et navn i listeboxen skal de oplysninger, der er i databasen, ikke komme frem i textfelterne.

Nej, det jeg kan ikke for når jeg laver en listebox med checkbox kan jeg slet ikke få den til at "snakke" med databasen.

Det jeg ikke kan få den til er at gemme de ny oplysninger som jeg skriver ind i listeboxen, når jeg gør det laver den en helt ny liste og sletter den gamle.

Jeg ville gerne have vist dig, med et billede, hvad det er jeg har lavet men, hvordan gør man det?

Er det for mange spørgsmål????

m.v.h. Tommy
[Redigeret d. 25/01-02 08:53:43 af Tommy]</quote>

Der er ikke for mange spørgmål, de er bare skrevet <h6><i><b>for</i></h6></b> kompakt!

nu er jeg ikke helt med, hvad det er du vil, men jeg vil tror at du skal bruge kommandoen

data1.update

når du vil rette i din database!

mvh.
Thomas Christensen :D[Redigeret d. 30/01-02 08:56:12 af Thomas Christensen]



t