datacombo og DB

Tags:    visual-basic

User
Bruger #825 @ 28.01.02 12:35
Jeg har tre datacombo, de virker som søgefunktion. Efter valg skal der søges i DB. Den skal så først lede i tabellerne for at finde et match på valgene, dernæst kigge i en ny tabel for at finde der der skal udskrives. Det betyder at det ikke er selve søgningen der skal udskrives men de data der kommer fra en anden tabel.
Hvordan søger jeg på en tabel via en anden tabel?



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>Jeg har tre datacombo, de virker som søgefunktion. Efter valg skal der søges i DB. Den skal så først lede i tabellerne for at finde et match på valgene, dernæst kigge i en ny tabel for at finde der der skal udskrives. Det betyder at det ikke er selve søgningen der skal udskrives men de data der kommer fra en anden tabel.
Hvordan søger jeg på en tabel via en anden tabel?</quote>

Hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt!

så vil du lave et program, hvor man søger på et given ting,

f.esk. hvis der søges på Hansen så skal den lede i en databse efter hansen og så skal den hen i anden databse hvor hele hansens navn og adresse står?


I så fald ville det være lettets at lave de to tabeller så i søgetabellen står hansen under id 5 og i udskriv tabellen står hansen fulde navn og adresse under id 5.

mvh.
Thomas Christensen :D



User
Bruger #825 @ 30.01.02 11:00
Tak for svaret men det er ikke helt probelmstillingen. Jeg har styr på tabeller og relationer, men mangler lidt AQl til at gemme data og hente dem igen på baggrund af valget.
100 UPS er sendt :-)
Mette




t