gem / hente indstillinger

Tags:    c#

hej igen.

har et meget simpelt sprøgsmål, nu har jeg ikke rodet med C# meget længe og har lavet en gmail notification app, og ønsker selvf ikke mit login er i min .cs fil.

så vil høre hvad der er den smartest måde at gemme settings på i C# i dag.
gerne til en extern fil, som kan krypteres og gemmes i skyen, så jeg kan bruge samme fil på flere pcer

er der kommet noget nyt smart i løbet af de sidste par år?



8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej, jeg laver den med System.Xml.XmlDocument()

Det kan laves på mange måder, så min metode er bare en mulighed :-)



Jeg ville umiddelbart gemme i en ekstern database. Evt MSSQL eller MySQL eller noget helt tredje hvis man foretrækker det :)



Jeg har lavet et Windows program som bruges af fotomarathon.dk til indlæsning og analyse af af billedefiler og de indlæser fra flere lokationer (Aarhus, Kbh, Aalborg, Odense) og skal bruge samme settings alle steder.

Settings gemmes i xml-filer og så kan de i programmet manuelt hente settingsfilerne ned fra dette vindue:

http://i48.tinypic.com/dlt4hw.jpg

I code-behind tjekker jeg om en check-box er markeret og så laver jeg en:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Og det er denne metode:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Det interessante er selvfølgelig WebClient klassen og metoden DownloadFile.

I mit eksempel skal de gøre det manuelt, men kan sagtens laves så det sker automatisk i programmet.

Upload af filen er så bare med UploadFile.



Tak Brian, men var mere på udkig efter den bedste måde at oprette/læse filen (lokalt)
laver du din XML fil med System.Configuration?

Tænke på at lave det med FTP eller bare smide det i en mappe på min sugarsync / dropbox.



Indlæg senest redigeret d. 25.05.2012 10:24 af Bruger #3427
Ja okay :)

Tak, laver også bare en XML fil så.



Hvis det skal være meget simpelt ville jeg vælge en settings fil eller resource fil, og så kryptere indholdet når jeg gemmer det ned i.
Men kan helt sikkert også se fordelen i en XML-fil hvis det er andet end bare til dig selv.



Hvis det skal være meget simpelt ville jeg vælge en settings fil eller resource fil, og så kryptere indholdet når jeg gemmer det ned i.
Men kan helt sikkert også se fordelen i en XML-fil hvis det er andet end bare til dig selv.


Der findes vel ikke noget simplere end en XML fil? ;-)

Og indholdet kan jo også krypteres / hashes i en XML fil, så jeg ville helt sikkert også bruge den løsning til andre projekter.



Hvis det skal være meget simpelt ville jeg vælge en settings fil eller resource fil, og så kryptere indholdet når jeg gemmer det ned i.
Men kan helt sikkert også se fordelen i en XML-fil hvis det er andet end bare til dig selv.


Der findes vel ikke noget simplere end en XML fil? ;-)

Og indholdet kan jo også krypteres / hashes i en XML fil, så jeg ville helt sikkert også bruge den løsning til andre projekter.

Jeg synes det er nemmere at lave en resource file, skrive et navn (key) og en værdi og så i din kode kan du trykke MyResource.LoginName (key) og så har du den værdi nemt og hurtigt.

Settingsfiler mener jeg at man kan sætte som applikations eller bruger-specifikke hvor du ikke vil have mulighed for at ændre dem som applikationen har, men dem som brugeren har, men er noget tid siden jeg har brugt det så det kan jeg ikke helt huske.

Men vi skal ikke komme op og slås om hvad "der er rigtigt" eller få en religionskrig igang, jeg forsøger blot at nævne mulighederne så må manden selv beslutte hvad han synes er passende til hans projekt og situation.



t