Inline submenues ?

Tags:    menu submenu inline

Hej :)

Jeg vil gerne have inline submenues i min menu istedet for block - det lyder egenligt let nok - men jeg har altså ikke fået det til at virke.

Her er min starts-kode:
CSS
Fold kodeboks ind/udKode 

HTML
Fold kodeboks ind/udKode 


Hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak for hjælpen :)



6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
inline elementer opfører sig lidt anderledes end block elementer når det kommer til padding og height og width. Læs evt. mere om det her:
http://www.maxdesign.com.au/articles/inline/
Så i stedet for, at sætte dem til, at være display:inline .. så prøve, display: inline-block

eller gør noget andet og lav dem float:left / float: right





Ok først bemærk lige at:
.menu ul li

Den regel der gælder for alle list elementer der er under classen menu, dvs. både over og under lister bliver ramt af den regel - dvs. underlister bliver sat til inline og float og relative position osv. For at undgå det brug da i stedet:
.menu > ul > li
Bemærk i øvrigt også at float: left gør display: inline overflødig. Fjern begge de regler og sæt display: inline-block i stedet som Dan skriver.

Næste problem. Du forsøger at sætte din underliste til position:absolute og giver dem en width på 160px ved hover:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Det gør selvfølgelig at den liste du forsøger at lave til inline kun har 160px at gøre godt med. Så hvis du sætter dem til float: left eller display: inline-block så rygger de ned på hver sin linje fordi der ikke er plads til dem.

position: absolute fjerner faktisk ul'ens "block" egenskab og pludselig fylder ul'en ikke noget, du vil derfor ikke kunne floate li elementerne eller sætte dem til display: inline-block, de har simpelthen ikke noget at forholde sig til nemlig - UL'en med position absolute skal have en størrelse før det vil virke.



Der er ikke sådan en decideret generel konkret ting man kan gøre? :)



Jo, du kan gøre det jeg har skrevet



Men at floate det left eller tilføje block-inline virker ikke - og linket forklare ikke et alternativ :)



Tak for dit uddybende svar :)

Sidste spørgsmål:
Hvordan kan man få den nuværendes side undermenu frem?

Skal man have fat u javascript der?



t