Den ene shortcut virker ikke. hvorfor???

Tags:    visual-basic

Hej ALLE!!! :)

Sidder og nørkler med et lille problem her!!

Har lavet en autoclicker med en start og en stop knap, med tilhørende shortcuts til... MEN! min start shortcut virker ikke :/
Og da min stop shortcut virker, og lavet på præcis samme måde. forstår jeg det virkelig ikke...

Nogle der har mod på at hjælpe lidt?? :D

_____________________ KODEN__________________________


Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick
Windows.Forms.Cursor.Position = New System.Drawing.Point(Windows.Forms.Cursor.Position)
mouse_event(&H2, 0, 0, 0, 1)
mouse_event(&H4, 0, 0, 0, 1)
Timer1.Interval = TextBox2.Text + 1

Dim Startkey As Boolean
Startkey = GetAsyncKeyState(Keys.F2)
If Startkey = True Then
Timer1.Start()

Else

Dim Stopkey As Boolean
Stopkey = GetAsyncKeyState(Keys.F4)
If Stopkey = True Then
Timer1.Stop()

End If
End If


End Sub



9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
*edit* jeg trykkede enter da jeg sad og læste indlæget og det blev til et tomt svar. Tror lige at der mangler en validering for om der er indtastet noget, når der postes et svar.... *edit*



Indlæg senest redigeret d. 28.05.2012 22:29 af Bruger #9814
Ups..

Beklager mit tomme svar :)




Indlæg senest redigeret d. 29.05.2012 20:19 af Bruger #15747
Hvorfor skriver folk bare 'Blankt' ?? :P



Indlæg senest redigeret d. 28.05.2012 22:46 af Bruger #12773
er vel fordi du har sat din startkey inde i din timer, du skal sætte den uden for, evt i form load. :)



Neeej?? har lige prøvet at fjerne min start ud til form load.. og det virker stadig ikke???



Debug koden og se hvad hvordan den opfører sig



Jeg har så fundet ud af hvis jeg laver lidt om på koden, virker det fint, både min start og stop shotcut virker. MEN! så har jeg et andet problem.
Og det er at mine shortcuts ikke virker ude fra selve form1...
Nogle der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at det virker hvis jeg eks bruger det i en webbrowser jeg har bygget med ind??

_________________________Den nye kode______________________________

Private Sub Me_KeyDown(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles MyBase.KeyDown
If e.KeyCode = Keys.F2 Then
Timer1.Start()
Else
If e.KeyCode = Keys.F4 Then
Timer1.Stop()
End If
End If
End Sub



Indlæg senest redigeret d. 30.05.2012 14:19 af Bruger #12773
Hehe! Men kenneth min fine ven.. for det ikke til at virke.. har du lyst til og bikse det sammen for mig så?? for har virkelig prøvet hehe.. :)



t