Jeg går på den nævnte uddannelse or nu på ved eksamener på det 4. semester. Du kommer ikke uden om matematik. Nogle af de emner der har været er:
Linear Algebra
Diskret Matematik
Algoritmer og Datastrukturer
Syntax og Semantik
Der har været et primært matematisk kursus hvert semester ud af 3 kurser (eksklusiv projectarbejde).
Hvor svært fagene er kommer nok an på meget hvad du syntes om gymnasiet. Hvis du har nemt ved matematik A bør det sagtens kunne klare det forudsat du gør en indsats. Du kommer nok til at synes det samme om matematik som du gør nu - nogle synes dog det er sjovere på uni fordi det har relevans til noget som man interesserer sig for.
Okay Takker (:
Jeg har ikke haft svært ved matematik på A-niveau, synes generelt matematik er okay, og at det kan være spændende når man ved hvad man kan bruge det til (: Dog er det træls at skulle lære en bunke nyt matematik, for så risikerer man bare der er meget man ikke fatter, tror det var det jeg var ved at frygte. Men er glad for du siger at det er til at finde ud af hvis man kunne finde ud af A-niveau.
Også fedt at du nævner nogle emner (:
Så længe man ved hvad man skal bruge det til, og som du siger at det har relevans, så er det jo nok til at overkomme at lære lidt nyt matematik (:
Var bare nervøs for at man skulle lære uoverskueligt meget nyt matematik.
Må jeg spørge hvad "diskret matematik" er?