Simulere mobilenhed i browser

Tags:    tapatalk phpbb

Jeg vil gerne bruge firefox til at simulere det er en mobilenhed.

Jeg har installeret noget som hedder tapatalk til mit phpbb forum som skulle gøre det lettere at bruge forummet på en enhed med lille skærm så vidt jeg forstår men jeg har ikke selv sådan en mobilenhed så jeg rigtig kan teste.

Derfor prøver jeg og se om jeg kan ændre HTTP headeren i firefox sådan at koden tror jeg udføres som var det en mobil enhed.
Jeg har prøvet at installer "Modifying Headers" som er et addon til firefox så jeg kan ændre user-agent headeren.

Koden er sådan her.
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Så skulle jeg jo bare kunne skrive "iPhone" i User-Agent headeren men der er ikke nogen forskel.

Jeg har prøvet at slette cookies men stadig ikke nogen forskel.

Er der nogen der ved hvordan jeg gør ?
Altså simulere at firefox er en iphone for eksemepel så det der tapatalk kode går igang.



7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
iPhone 4's user agent header er ikke bare 'iPhone' men 'Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 4_0 like Mac OS X; en-us) AppleWebKit/532.9 (KHTML, like Gecko) Version/4.0.5 Mobile/8A293 Safari/6531.22.7' - men dette afhænger ikke af telefon eller hvilken model af telefonen, nej snarere browseren.

User agent indeholder informationer om browserens version, systemet, platformen, sprog og detailer om extensions.

Ift. addons i firefox kan jeg anbefale User Agent Switcher



Jo men hvis du kigger i koden så skulle det være nok at skrive "iPhone" for at aktivere det har jeg ret ?

Jeg kan heller ikke få det til at ske med det plugin.

I kan selv prøve her : http://scootergrisen.dk/forum/

Det virker på andre hjemmesider der kan man se en skrabet mobiludgave.



Indlæg senest redigeret d. 02.06.2012 14:09 af Bruger #13010
Af en eller anden grund så får jeg failed når den loader 'tapatalkdetect.js' hvilket godt kan tyde på hvorfor det ikke virker :)



Af en eller anden grund så får jeg failed når den loader 'tapatalkdetect.js' hvilket godt kan tyde på hvorfor det ikke virker :)


Samme her.
kan godt åben det i en ny tab og se koden, men chrome indlæser den ikke når man besøger siden.



Præcis, jeg kan ikke lige se hvorfor det sker. I Firefox loader den det bare ikke og viser ikke noget om det script.



I fik på Tapatalk forum dette link :
http://developer.android.com/sdk/index.html

Så kan man simulere Android.
Jeg har teste det og det virker men det er enormt langsomt. Jeg troede først ikke det virkede fordi det var så langsomt.

Så hvis der er andre der vil simulere en mobilenhed (Andriod) så kan i downloade fra linket og teste på jeres stationære/bærbare computer selvom det er vildt langsomt men man kan da i det mindste se om siden ser brugbar ud og sådan.



t