Udskrift af database i JAVA

Tags:    java sql database

Hej folkens.

Jeg sidder og roder med at få udskrevet noget data fra en SQL database på mine .jsp sider.

Mit problem er at hvis jeg forsøger at udskrive med flg. kode, så vil resultatet stadig indeholde kommaer, som separerer dataen:

String dao = OprFunktion.getOperatoerList().toString();
out.println(dao.substring(1,dao.length()-1));

Dette giver det tæt på det ønskede resultat pga. formateringen af toString metoden, men dog ikke helt hvad jeg virkelig ønsker.

Derfor vil jeg høre om der måske findes nogle nemmere, eller smartere metoder til at få udskrevet data fra en database i JAVA?

mvh.
Jesper



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu ved vi jo ikke, hvad din kode gør. Hvad får du fra 'getOperatoerList()' ?

Hvis det er en 'java.util.List', så kan du jo selv iterere igennem den med noget ala:
Fold kodeboks ind/udJava kode 




Så kan du bruge den stump kode, jeg skrev...bortset fra klassens navn. Udskift 'Operatoer' med 'OperatoerDTO'.



Nu ved vi jo ikke, hvad din kode gør. Hvad får du fra 'getOperatoerList()' ?

Hvis det er en 'java.util.List', så kan du jo selv iterere igennem den med noget ala:
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Hov, det er selvfølgelig en væsentlig del af det.
Nedenfor ses hvad getOperatoerList() gør:

Fold kodeboks ind/udJava kode 




Jeg giver den et forsøg.. Jeg har bare en idé om at den vil udskrive listen kommasepareret, som den også gør nu. Men jeg giver det et forsøg! :)



Det vil den ikke.

'toString()' metoden på List objektet (som du brugte før) vil derimod levere en kommasepareret streng med '[' og ']' omkring.



t