Udregning af gymnasiegennemsnit - feedback

Tags:    feedback

Hej udviklere,

en kammerat og jeg har for noget tid siden startet en hjemmeside (http://www.mitsnit.dk) som giver gymnasieelever mulighed for at beregne deres gennemsnit på nettet så de ikke selv skal kæmpe med at holde styr på alle regler omkring vægtning etc.

I den forbindelse vil vi gerne have lidt feedback på siden: http://www.mitsnit.dk

Selve beregneren er udviklet i PHP men resten af siden kører i ren javascript (jQuery) så jeg vil MEGET gerne høre hvis der er fejl i nogle browsere (husk lige at skrive browser og version)

Al ris og ros modtages meget gerne :-)

På forhånd tak.



Hej

Det fungerer umiddelbart som det skal her. Der er dog et par ting som jeg godt synes man kunne ændre/forbedre:

Ikke alle fag har både en mundtlig og en skriftlig karakter, f.eks. de fleste C-niveau fag og historie A. Jeg ved dog ikke om det udregnede gennemsnit er korrekt hvis man bare vælger den samme karakter i både mundtlig og skriftlig.

Det kunne være meget rart hvis man kunne se gennemsnittet uden at forlade siden man indtaster karaktererne på. Så kunne man f.eks. se hvordan forskellige resterende eksamenskarakterer ville påvirke gennemsnittet.



Synes siden virker rimeligt pæn og overskuelig, dog har jeg nogle ting jeg ville synes kunne ændres med fordel.

Med hensyn til karakterer ville jeg nok gerne have man kunne indskrive den som tal med en validering i stedet for det er nemmere end alle de museklik.
Når man så begynder at udfylde karakterer så synes jeg det ville være fedt at den allerede her begyndte at udregne gennemsnit i stor ovenover karaktererne (som den side man sendes til til sidst), og så i småt skrive under det store tal hvor mange fag du mangler at tage (er der ikke et minimum af fag man skal op i alt efter niveau man har taget), og eventuelt hvor høje karakterer der behøves for at bestå som minimum.
Så man har mulighed for at gennemse hvordan man klarer det som man kommer op til eksamenerne og se hvilken karakter man skal have i de næste fag for at kunne bestå.
Eventuelt en knap til at gemme det indskrevne i en cookie så det kan loades næste gang man kommer ind på siden og gemmer det, og hvis man ønsker det så kan knytte det hele til en email-adresse som skal verificeres og alle indstillinger vil kunne gemmes, sendes og hentes fra denne emailadresse så det kan bruges på flere computere og devices.



Nu skriver I begge det der med at kunne tjekke med forskellige karakterer - jeg forstår ikke helt hvad der er gået galt, for siden gemmer rent faktisk en cookie med indtastningerne (dog kun ved eksamenskarakterer) netop for, at man skal kunne ændre sine karakterer og se indvirkningen på resultatet.

csharper: Jeg vil overveje det med en live-opdatering af snittet efterhånden som man indtaster

Anders: Vi har ændret for nogle fag således, at man kun kan indtaste en samlet karakter. Problemet er, at man ikke kan sige noget konsekvent om fag (f.eks. at alle C-fag kun er samlet bedømmelse, da dette ikke passer). Vi forsøger derfor hele tiden at få opsporet en let overskuelig kilde på fag der kun har samlet bedømmelse så vi kan få det skrevet ind :-)



t