Browsere som Google Chrome og RockMelt acceptere ikke min Ajax request

Tags:    browser ajax

Jeg forsøger at lave en AJax request, som ser således ud nu:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Det virker fint i ikke-webkit browsere og Safari, men når Ajax requesten bruges i browsere som Google Chrome og RockMelt, så kan det ikke lykkes, og der sker ingenting.

Jeg har prøvet at kigge den igennem, men kan simpelthen ikke finde fejlen. Nogle der kan hjælpe, og måske ved hvad der er galt? :)



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvorfor ikke bruge et library / framework til det :)? så er du fri for, at bøvle med crossbrowser compatibility

prøv evt. xmlHttp.send(); i stedet for xmlHttp.send(null);



Indlæg senest redigeret d. 14.06.2012 19:57 af Bruger #17081
Tak for svaret, jeg vil prøve at tage et kig på de javascript frameworks. :)

At fjerne null virkede desværre ikke, jeg tror mit problem lå i tid variablen.



Der er ingen grund til at tage et framework i brug for sådan et simpelt problem. Du kan evt. skrive dit eget lille wrapper framework for at gøre det nemmere at håndtere div. AJAX requests - på den måde lærer du også noget :)



Hvis jeg var dig ville jeg dog også lige loade jQuery frameworket, da det simpelthen bare indeholder funktioner som er guld værd, ikke bare med hensyn til Ajax, men også til at manipulere din HTML.

Smid den her i toppen af din side for at loade jQuery direkte fra google ind i dit dokument.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Og nu kan din ajax være så simpel som dette :)
Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Indlæg senest redigeret d. 15.06.2012 09:04 af Bruger #16319
skal du kun lave ajax requests kan du altid prøve reqwest, hvis du ikke vil loade hele jquery



t