Wordpress-problem - "Dette er lidt pinligt, er det ikke?"

Tags:    wordpress

Hvad er det, der gør, at man kan komme ud for at få denne meddelelse?
"Dette er lidt pinligt, er det ikke? Det ser ud til, at vi ikke kan finde det, du leder efter. Måske en søgning, eller et af linkene nedenfor, kan hjælpe."
Jeg kan konstatere, at indtil jeg logger mig ind på wp-admin, får jeg meddelelsen, medens det ikke er tilfældet efter login. Er det noget med rettigheder under brugere?
Jeg håber inderligt, at nogen kender problemet og hvordan det kan løses!!

vh
Bjarne Hansen



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er det ikke bare en 404-fejlside? Det er en som laves i stedet for en kedelig browser "Siden ikke fundet...."

Altså - du forsøger at tilgå en url som ikke findes



Indlæg senest redigeret d. 18.06.2012 17:43 af Bruger #9814
Min side hedder alphajob.org, og den består af et antal php-filer, som kaldes og styres fra en bestemt php-fil med page_id. Når jeg starter alphajob.org, trykker på "Jobseeker-demo", vælger "Denmark", så får jeg fejlmeddelelsen.
Hvis jeg først logger mig ind på alphajob.org/wp-admin, og derefter starter alphajob.org som beskrevet ovenfor, så kommer jeg til næste side som planlagt.
Det er den samme url i begge situationer!



Jeg prøvede lige det samme. Det ligner resultatet af en søgning og ikke en 404-side.

Er de enkelte søgeresultater underlagt nogle rettigheder? Det kunne tyde på det, med fejlen.



Hvis det er noget med rettigheder, så må det være et sted i admin, der skal markeres noget. Det er præcis det samme, der udføres i begge situationer, og der er kun tale om visning af data hentet fra databasen. Jeg har prøvet at se under brugere, og der er kun jeg selv oprettet som administrator, så det giver ikke umiddelbart nogen mening.

Tilføjelse:
Når jeg starter Alphajob.org med nedenstående kodning, får jeg denne meddelelse:
Dette er lidt pinligt, er det ikke?
------------------------------------
<script type="text/javascript">
function valueFromSelect(value)
{
var id = document.getElementById("id");
id.value = value;
document.forms["myform"].submit();
}
</script>

<body>
<form action="http://alphajob.org/index.php" id="myform" method="get">
<input type="hidden" id="id" name="land_id" value="" />
<input type="hidden" id="page_id" name="page_id" value="203" />
-------------------------------------

Jeg har fundet frem til, at en mulig årsag kan være, at WP skal slå op i databasen for at finde det filnavn, der skal linkes til – i dette tilfælde companyd.php. Men WP kender ikke navnet på databasen, og kan derfor ikke finde php-filen.
Hvis jeg logger ind på backend (wp-admin), og derefter starter Alphajob.org, så er der ingen problemer. Men det er jo ikke holdbart!

Jeg har derefter prøvet at indsætte den fulde sti til php-filen i url’en således:

"http://alphajob.org/wp-content/themes/twentyeleven/companyd.php”

og slettet den sidste input-linie.
Men så brokker fortolkeren sig med denne meddelelse:

Fatal error: Call to undefined function get_header() in /var/www/alphajob.org/public_html/wp-content/themes/twentyeleven/companyd.php on line 8

Den kan åbenbart ikke finde funktionen get_header().

Kan det have noget med index.php at gøre – den er jo ikke med i url’en?
Er der en anden måde at gribe sagen an på?
Jeg håber meget, at et skarpt wordpress-hoved kan hjælpe mig!!

Tilføjelse den 25. juni.
Når jeg sletter "get_header()" i companyd.php får jeg en blank side ved udførelsen af ovenstående url!!

Bjarne Hansen





Indlæg senest redigeret d. 25.06.2012 14:46 af Bruger #17100
t