Problemer med udtræk i paginationsystem?

Tags:    pagination mysqli php

Hej :)

Jeg er igang med at lave et pagination-system, og det er ikke selve paginationen, der er problemet.

Kode:
Fold kodeboks ind/udKode 


I dette tilfælde får jeg i alt 5 sider.
På første side bliver der, som der skal 2 poster vist i browseren, men anden side 5 poster udvist. Men min minimum og limit stiger for hver side som de skal og de er jo inde i min mysli prepare statement, men alligevel fungerer det ikke?


Nogen, der kan finde fejlen?

På forhånd tak for hjælpen :)



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis jeg var dig ville jeg nok gøre min kode lidt mere enkel. Du har nogle mærkelige betingelser, og har en mystisk logik.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


I ovenstående har jeg ikke ledt efter fejl, eller rettet mine egne (såfremt der er nogle) men har blot ryddet op.
Som udvikler er din vigtigeste opgave at skrive funktionalitet uden at have gentagelser i koden. Og jeg fandt et par stykker. :)



Tak for dit svar,


Så fandt jeg ud af fejlen. Struktureringen kan godt være svær at gennemskue, da de jeg har andre funktioner implementeret imellem disse stykker koder. Derfor er koden ovenover ikke den fulde kode, og derfor vil den måske ikke i første omgang give mening.

Men endnu en gang tak for hjælpen. Det hjalp lidt på struktur, og jeg fandt den hovedesagelige fejl :)





Uanset om det er halvdelen, en tredjedel eller noget-helt-andet-del, så er det stadig rodet. Prøv at holde dig fra at blande logik med presentation.

Altså PHP først og HTML/Output sidst...

Men super godt at du selv fandt fejlen - hvad var det?



Indlæg senest redigeret d. 20.06.2012 10:19 af Bruger #10216
Min $limit skal ikke vokse proportionelt med $minimum.

Okay.Jeg kan godt se, hvis det var lidt rodet.



t