Redirect efter et par sekunder

Tags:    sleep redirect

Mojn udvikleren :)

Sidder med et lille problem, jeg har en side hvor folk bliver viderestillet til en side efter et valg, her får de så vist en meddelse, og jeg vil så gerne have at siden automatisk redirecter efter 5 sekunder, kan dette lade sig gøre?

Har kigget lidt på sleep funktionen, men når jeg sætter den ind på siden så tager den bare de 5 sekunder om at gå ind på siden og redirecter så, uden at vise den meddelse på siden?

10 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 45 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej, brug setTimeout - den køre funktionen én gang hvor interval gør det igen og igen. Jeg ved godt det er lige meget når du redirecter men du kan lige så godt lære det på den rigtige måde fra starten af.

Se her

Indlæg senest redigeret d. 20.06.2012 14:18 af Bruger #15754
Hvorfor bevæge sig ud i javascript når du kan bruge en HTTP-header?
Du kan sætte header refresh til en værdi med "sek før redirect";URL="Relativ adresse der skal redirectes".

Dette vil sige at du kan indsætte en værdi der hedder:
"10;URL=MyRedirectPage.aspx"
som refresh-header.

http://en.wikipedia.org/wiki/Meta_refresh

csharper du har helt klart ret, det kommer an på hvad om der bare skal ske eller først skal ske efter fx. et klik.

Ske med det samme
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Ske efter fx. et klik
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Jan du har vist glemt i dit refresh eksempel url-adressen. Dit eksempel refresher din side efter 5 sekunder men bliver på den pågældende side, så det skulle lige rettes til:

Hvorfor bevæge sig ud i javascript når du kan bruge en HTTP-header?
Du kan sætte header refresh til en værdi med "sek før redirect";URL="Relativ adresse der skal redirectes".

Dette vil sige at du kan indsætte en værdi der hedder:
"10;URL=MyRedirectPage.aspx"
som refresh-header.

http://en.wikipedia.org/wiki/Meta_refresh

kunne forstille mig det er pga de først skal foretage sig noget på siden, alså ikke 5 sec efter siden er blevet indlæst.

jeg har en side hvor folk bliver viderestillet til en side efter et valg, her får de så vist en meddelse, og jeg vil så gerne have at siden automatisk redirecter efter 5 sekunder

Jeg takker :)

Sorry, det var faktisk også setTimeOut jeg mente.

kunne forstille mig det er pga de først skal foretage sig noget på siden, alså ikke 5 sec efter siden er blevet indlæst.
jeg har en side hvor folk bliver viderestillet til en side efter et valg, her får de så vist en meddelse, og jeg vil så gerne have at siden automatisk redirecter efter 5 sekunder

Da det ikke er beskrevet og der står der skal vises en meddelelse og at siden redirecter efter 5 sekunder ville jeg tro det nok det var noget lignende tak fordi du downloader IFoolYouApp 4 og din download vil begynde om lidt, ellers tryk her.
Men hvis det er fordi der skal laves noget først så er min nævnte løsning ikke den rigtige til formålet.

csharper du har helt klart ret, det kommer an på hvad om der bare skal ske eller først skal ske efter fx. et klik.

Ske med det samme

Ske efter fx. et klik
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Ah ja, det gik lidt for stærkt :)

Du kunne benytte dig af JavaScript funktionen "setInterval":

W3Schools

t