Page rank - alder?

Tags:    seo

Hejsa

Jeg ved at Google bruger alder som en parameter for ens pagerank. Altså en veletableret side der har været til stede i mange år anses som en stabil side og får credit for det.

Mit spørgsmål er så om google ser på hvornår domænet er oprettet eller hvornår de har modtaget noget de kunne begynde at indeksere?



7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Mit bud er, at det ved kun Google. Deres algoritmer er generelt grundlag for mange gætterier fra såkaldte SEO eksperter. Selvfølgelig er SEO eksperternes erfaring også værd at lytte til, men de gætter på rigtig mange ting :-)



Begge dele... google antager at et domæne der er registreret for en 10årig periode, er nok et domæne der ikke forsvinder umiddelbart.
Men et domæne der er nyt i Googles index, er stadig nyt selvom det er registreret for en 10årig periode. Dog har det alligevel en vis værdi, når det nye domæne er registreret for en 10år periode.



Tænker bare på om det er bedre at starte med at lade en nyopstartet side blive indekseret hurtigt selvom indhold og struktur ikke er grundlagt fuldt ud endnu med H-tags etc. men måske nærmere det aktuelle content.
Eller om det er bedre at vente til hele siden er done og vente 6 måneder?

Dette er ikke noget der er forretning eller salgsmateriale så det er ikke vigtigt i den forstand, men mere hvilken løsning der ville være bedst for indesering og position fremadrettet i søgemaskinerne?



Alder har ingen værdi for et websites index, eller det er ikke noget man kan måle på - det er intensiv SEO/Små fusk der hjælper på det.

Eller jeg har set flere eksempler på sites ryge på SERP 1 i løbet af en mdr, og til tops på meget brugte søgeord/phraser. - Det koster desværre bare noget arbejde og lidt penge.

EDIT: Egentligt vil jeg vove at påstå af news-factoren vægter højere hos google end gamle uopdaterede sites. om de så er 10år eller ej.

/J



Indlæg senest redigeret d. 21.06.2012 12:02 af Bruger #5789
"News" faktor er en helt anden factor end "domain age" faktor. :)

Ser man bort fra duplicate content, vil to identiske sites, på hhv. nyt og gammelt domæne vil det alderende domæne rangere højere. :)

Denne forklarer det rimligt:
http://www.highervisibility.com/blog/domain-age-and-seo-the-ongoing-debate/



jeg siger også bare den vægter højere, ikke at de er ens? Jeg vover at påstå at en side der bliver opdateret løbende rangere højere end en 10 år gammel uopdateret side.

Ved nyt domæne køber man så CSE, så er lortet indexeret på under en uge/mdr's tid - så har vi newsfactor og ikke age.



Jokke
CSE?

Men hvis ens indhold ikke ændrer sig ret tit hva så? Så betyder sitets alder vel mere end newsfaktor på at der ændres eller tilføjes lidt hver halve år?

Nogen der kunne sige hvilket scenarie der er bedst?
At starte et site med lidt tekst for at google kan begynde at indeksere hurtigt, men ikke ret meget og så udbygge,
eller at man først ligger den op når den er komplet og færdig uden fejl etc. for at google så kan indeksere den?



t