Versionsstyring i Visual Studio

Tags:    visual-studio versionsstyring

I dag bruger vi Team Foundation Server (TFS) som versionsstyring på mit arbejde.

Jeg vil nu også gerne lave versionsstyring på et par private projekter, men kan ikke bruge den TFS som vi anvender på jobbet.

Har i et godt og gratis alternativ til TFS som jeg kan bruge privat? Og er versionsstyringen bestemt på solution niveau i Visual Studio, så det ikke konflikter med mit arbejde (jeg bruger samme pc/visual studio til job/privat)?



8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan også bruge bitbucket.org Her kan du køre Mercurial og Git (så vidt jeg husker). Det er gratis op til 5 brugere på et repository.

Hvis du vil bruge Mercurial, så kan du bruge TortoiseHg som klient. Der findes også integrationer med Visual Studio hertil, hvis man ønsker det. Der bruger jeg "Mercurial SCC Package". Det kræver dog en Mercurial client stadigvæk er installeret :)

Desuden er der også Github og de andre har nævnt nogle flere :)



svn er gratis, vss er du nok bedre kendt i.

Ellers er der også codeplex mm. Der er TFS mm.

/J



Indlæg senest redigeret d. 21.06.2012 12:47 af Bruger #5789
Ja, visual source safe brugte vi før. Kan svn køre sideløbende med TFS i andre solutions i samme Visual Studio, uden at de konflikter med hinanden?



ja men svn er vist noget apache/php'sk noget, så har aldrig selv sat op, men når det kører er AnkhSVN et fedt plugin til vs.net

http://ankhsvn.open.collab.net/ankhsvn/screenshots

De kan kører uafhængigt af hinadnen.

/J



Ok, jeg havde håbet på noget, hvor versionsdatabasen ligger på en webserver et sted i verden som jeg ikke selv skal vedligeholde og jeg bare kan lave check out / check in til den.



ja okay, du skal jo helst have en server til at have det liggende på.

http://code.google.com/hosting/

Det er vist en SVN server

Edit: Nå det er vist kun opensource.

Men du kan altid købe dig til et par repositaries, google "subversion hostning"



Indlæg senest redigeret d. 21.06.2012 13:54 af Bruger #5789
Nu kom Martin først, men kan også kun sige samme som Martin.. Vidste dog ikke man kunne få integration med VS, så skal jeg da helt klart se nærmere på.



Takker Martin - det er lige det jeg leder efter. Og jeg skal kun køre det alene på de private projekter. Så det er helt perfekt :-)



t