variable

Tags:    visual-basic

User
Bruger #539 @ 01.04.02 13:07
Det er ikke forid jeg ikke ved, hvad en varible er, det er nemlig en navn, eller noget som kan indholde en værdig!

men hvordan skal man forklare det, jeg har prøvet med denne og mange andre metoder, såå so at man inde i hoved har en variable "minAlder" den ænde ikke navn, men det gør derimod dens indhold, for hver gang man har føselsdag, men det forstod persone ikke, så hvordan skal jeg forklare det?

mvh.
Alexander Chicago
;-)




2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
En variabel er som navnet siger, noget der (kan) varierer.

En variabel er fx hvor mange grader ovnen står på. Den kan fx have en værdi på:

ovnGrader = 200;

Og den kan også ændres... Det samme kan være ved fx en radio, og de hertz, hvor man der er nogle radiostationer.

Nogle variabler kan ændres hardwaremæssigt - som regel de variabler, der er hardware.
Andre variabler kan ændres software mæssigt.

Var det svar nok, eller skal der yderligere uddybning til?

/Mikl



Det er ikke forid jeg ikke ved, hvad en varible er ... så hvordan skal jeg forklare det?



Sig noget i stil med dette:

Forestil dig nogle kasser, der kan indeholde forskellige ting -- men kun ting der ikke er større end kassen selv. I hver eneste kasse kan der ligge een ting eller kassen kan være tom. Kassens størrelse sætter grænserne for, hvilke ting kassen kan indeholde. Uden på hver kasse står der et navn, så man kan finde den rigtige kasse, når man skal bruge den. Kassernes navne ændres ikke.

En "variabel" har et variabel-navn, en data-type, og en værdi. Derudover kan den være initialiserede eller uinitialiserede.

En variabel er ligesom kasserne fra før. Navnet på kassen svarer til variabel-navnet. Kassens størrelse svarer til data-typen på variablen. Det, der ligger i kassen, svarer til variablens værdi. Kasser, der er tomme, er det samme som uinitialiserede variabler. Kasser, der indeholder "noget" (også nul), er initialiserede.

"Nul" og "intet" er ikke det samme. "Nul" er en ting i en kasse, mens "intet" er indholdet af en tom kasse.


Det kan være de forstår denne forklaring.



t