Windows service og ny exe

Tags:    windows service

Jeg har en Windows Service og har dannet en ny version / .exe fil af programmet.

Jeg har stoppet servicen, kopieret den nye .exe ind oven i og startet servicen igen. Men den kører stadig ikke på den nye version. :-(

Jeg har forsøgt at afinstallere servicen og installere den igen uden nyt resultat.

Skal man genstarte serveren hver gang man vil lægge en ny version ind af en Windows service? Der kører ret mange brugere 24/7 på den, så det vil jeg være ked af at skulle.



8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
mhh... det har ikke været nødvendigt der hvor jeg arbejder, men ok.. jeg har heller ikke lavet servicen, så ved ikke om der er nogle specielle ting udviklerne har lavet der

Når du siger afinstallere, så har du fjernet den fra windows registry ikke? Hvis ikke er der en guide til hvordan du skulle kunne fjerne din Windows service helt - http://geekswithblogs.net/shahedul/archive/2006/10/13/93984.aspx



Indlæg senest redigeret d. 25.06.2012 17:41 af Bruger #4487
Det er ikke hver dag jeg roder med den service, så jeg kan ikke huske at det har været et problem før.

Jeg bruger installutil fra frameworket til at afinstallere med /u parameteren. Men jeg tjekker lige dit link.



Det er ikke hver dag jeg roder med den service, så jeg kan ikke huske at det har været et problem før.

Jeg bruger installutil fra frameworket til at afinstallere med /u parameteren. Men jeg tjekker lige dit link.
Går ud fra at det hjalp, siden du har givet mig karma :)



Indlæg senest redigeret d. 25.06.2012 18:17 af Bruger #4487
Nej, jeg giver normalt karma til dem der gider komme med et kvalificeret bud :-) det er ikke forsøgt endnu.



Så vidt jeg ved skal du afinstallere og geninstallere din service for at det slår igennem.



Så vidt jeg ved skal du afinstallere og geninstallere din service for at det slår igennem.


Hmmm. Det har jeg forsøgt med installutil. Mon der er forskel på installutil og sc..... Jeg må teste :-



Jeg kender en fra mit arbejde der faktisk har rodet med samme problem tror jeg og han fandt ud af der netop var noget specielt man skulle gøre med hensyn til afinstallation og installation for det virkede med den nye så kan lige se om jeg ikke kan fange ham i morgen og finde ud af hvad han gjorde for det virkede..



mhh... jeg bruger altid 'regedit' måden, når jeg skal fjerne windows services. Bruger dog installutil til installationen :P



t