Mobile Safari og Javascript

Tags:    javascript ios safari

Hej allesammen. Jeg har kastet mig ud i at arbejde med apples mobile safari. Men den driller mig lidt. Jeg har en lille smule javascript jeg gerne vil har eksekveret som en del af et while loop men det virker ikke. Når jeg fjerne loopet fungere koden fint nok. Forstår det simpelthen ikke.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


håber nogen kan hjælpe mig :) ..



Indlæg senest redigeret d. 27.06.2012 13:53 af Bruger #17126
8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
dit problem er vel også ... at du hopper ud af løkken hvergang du laver en setInterval ... så du sætter uendeligt mange setInterval .... gør det omvendt ... så du bruger setInterval til, at sætte den næste setInterval



Det ligner umindbart at du render rundt i en uendelig løkke.

Du sætter på intet tidspunkt end = true.



.. og second er ikke instansiseret på noget tidspunkt.



Second er instantieret tidligere i koden. og det er den uendelige løkke jeg er på jagt efter indtil videre. Hvis man tager denne del
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

virker koden fint nok. Men da jeg skal have den til at loope vil jeg gerne inkludere den i while loopet. Problemet er at lige så snart jeg inkludere loopet virker koden ikke længere.

Jeg vedhæfter lige hele koden her så det hele kan ses.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Indlæg senest redigeret d. 27.06.2012 15:12 af Bruger #17126
Din uendelige kode, starter pt. "uendelige" mange timere.

Hvis det er for, at du gerne vil have din timer til at køre, igen og igen. Så bør du genstarte din timer, igen for hver gang den ticker.



okay. Det giver mening. Jeg ville umiddelbart mene at jeg skulle gøre sådan her så
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Men det virker heller ikke. Har jeg misforstået hvad du mente?

Så vidt jeg forstod mente du at jeg skulle stoppe timeren hver gang den havde talt "1" for at undgå og have et uendeligt antal timere.



Hvis du bare bruger setInterval uden at kalde clearInterval.

Kalder den automatisk funktionen hvert sekund



Rigtig god idé Dan, det virker perfekt :) ..

Koden endte med at se sådan her ud

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Mange tak for hjælpen til alle jer der gav jer tid til at besvare mit spørgsmål :D ..



t