PHP trigger Javascript

Tags:    php javascript overlay

Hej kære udviklere,

Jeg sidder lidt og river mig selv i håret fordi jeg næsten intet aner om Javascript og hvordan søren jeg skal "trigger" den her javascript funktion med php.

Jeg har den her javascript funktion som normalt bliver udløst af hvis man trykker på et billede
Fold kodeboks ind/udJScript kode 
, men jeg skal have php til at udløse det istedet.

Men da jeg intet ved om Javascript aner jeg simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe det an, nogen der kan hjælpe?

Det er det her jeg bruger:http://jquerytools.org/demos/overlay/index.html

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe :).



8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
PHP kan ikke eksekvere JavaScript, da PHP er server-side sprog og JavaScript er client-side. Du kan udskrive JavaScript til browseren/klienten baseret på en masse parametre. Men grundlæggende skal dit JavaScript foretage at request til serveren.

Et request foretages til server, når klienten loader en side - når man lander på siden første gang, når man trykker F5 osv. Hvis dit JavaScript skal lave et kald til serveren (som browseren gør det), må du nødvendigvis ud i noget XMLHttpRequest, i daglig tale: AJAX.



Hvis du har tilføjet eventlisteneren, så overlay fungere når du klikker på billedet, kan du trigger koden ved, at trigger et clik på det element der skulle poppe op.

Når du alligevel har jQuery inde, kan du lige så godt bruge det:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 06.07.2012 15:52 af Bruger #17081
Hvornår skal det stykke kode udføres ?



I princippet kan det vel være lige meget? Men det er inde i et php-event hvis man kan kalde det det. Altså et sted inde i body, når man har trykket et par gange på en knap (det gør jeg med cookie, altså tjekker hvor mange gange man har trykket) så skal det udløses :).

Hjalp det?



Indlæg senest redigeret d. 06.07.2012 00:46 af Bruger #16605
Hvis det er en formular der sendes når man trykker på knapper kan du med PHP teste om $_COOKIE har den ønskede værdi også tilføje det javascript du ønsker.

Ellers prøv og lav en test side vi kan se så kan det være lettere at forstå.



Mange tak for dit svar, men ville man ikke bare kunne printe Javascriptet ud, så det bliver loadet når siden loades? Mit problem er at jeg intet ved om Javascript så jeg ved ikke hvordan jeg skal udløse den Javascript-funktion uden at skulle klikke på et billede.. :)

Kan i hjælpe med det? :D



Syntes du skal glemme om det er PHP eller javascript der skal gøre det også forklare præcist hvad det er du vil have der skal ske på din side uden at nævne php og javascript.



OKay jeg fandt en løsning, og rigtig mange tak for jeres svar, det var en stor hjælp.

Jeg valgte at bruge fancybox istedet da det er lidt nemmere at "trigger".

Mange tak for jeres hjælp :D!



t