Lav en alder tjek med ajax+php pris?

Tags:    ajax php

<< < 12 > >>
Hej Udviklere.

Nu er jeg ikke så meget inde i det med Ajax/Javascript.
Men jeg kunne godt tænke mig ligeså snart jeg vælger dato ud fra datepicker. Så skal den tjekke om alderen er 17 eller over.
Hvis under, skal den sende en videre til en anden side hvor der står betingelser.

Den skal ikke give nogen tegn hvis alderen er i orden.
Men er den under de 17 år ud fra dd/mm/YYYY, skal den sende en videre.

Nu tror jeg ikke det kræver det helt vilde.
Men hvad vil du forlange for at lave dette ?.

Nu handler det ikke om at være billigst, men gerne en som ved hvad man laver - skal jo helst gerne virke i flere browsere.



16 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville benytte PHP til at løse denne opgave har lavet et script til dig som skulle fungere til det du søger.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Har du brug for mere hjælp er du velkommen til at skrive til mig.



Jeg vil nok overveje at bruge jquery og noget JavaScript til det, det er slet ikke nødvendigt at skulle overføre den til serveren med ajax.



jeg ville nok overveje, at checke begge steder ... først i javascript, hvis alderen er <18 så hent betingelser via AJAX evt. i modal vindue, hvis alderen er +17 fortsæt. Når du kommer over i serverside delen, så checker du igen for, at være sikker på der ikke er fusket med data.




Indlæg senest redigeret d. 09.07.2012 09:50 af Bruger #17081
det kan vel ikke så slemt. Hvad loader du af javascript nu? Noget specielt der skal tages hensyn til? Har du et script / library til modale vinduer hvor man evt. kunne loade betingelserne ?



så du loader jQuery .. men har valgt, at kalde filen noget andet, hvorfor ikke hente den fra CDN? så har folk den som regel cached.



skift dit link ud til din jquery js fil, så det i stedet bliver https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.7.2/jquery.min.js



her et noget du kan arbejde ud fra ??
demo http://test.olsensweb.dk/mureren/
source http://test.olsensweb.dk/mureren/mureren.zip

kiggede lige lidt på indlæg "Mureren @ 09.07.12 08:11 " hvor kalder du jquery og filen med datepicker.
jquery.min.js skal kaldes før du kan anvende nogle jquery functioner
cal_1.js, cal_2.js, cal_3.js er det til din datapicker??, er en af den jqyery.min.js??, datepicker lå før som en seperat datepicker.js men er nu lagt ind i ui
det er en uskik at omdøbe filnavnene, da det gør coden sværre at læse når man kender den pågældende add-on's filer men det er "User dan @ 09.07.12 08:17" også inde på

du anvender thickbox/Betingelser.php hvad skal der ske der, er det alle der skal læse de betingelse eller kun hvis man er under/over 17 ??,
hvor er din input box datepicker ??
et online eks havde været rart



Hej Malte.

Jeg vil have det henover Ajax. Da det skal tjekkes før man klikker submit.

I datepicker, der vælger man fødselsdag ud fra en kalender, dd,mm,yy.
Og når den bliver sat ind i input, skal den tjekke om ud fra den alder, er over 17 eller under.

Og følgende: $birthday = '12-02-1991';
Kan da ikke bruges som standard, uden jeg skal rette det hvert år jo.
Den skal lave et tjek fra den input om den er under eller 17+.

Hvis du forstår.



Hej Mureren,

Det forstår jeg godt hvad du vil og det du kan gøre er at indsætte min kode ved den kode der køres når din bruger trykker submit og derved tjekke der alder.

Det er meget sikre at tjekke userdata med php en med Ajax og Js fordi alt hvad php laver sker på serversiden hvilket gør det næste umuligt for brugerne at benytte ting som firebug til at snyde dit system.



Så er spørgsmålet nok bare prisen for at få det udviklet :)



<< < 12 > >>
t