Redirect ved submit

Tags:    php form

Hej alle.

Jeg har et lille problem.

Jeg har følgende formel, som helt fint opretter brugeren i min database:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Problemet er at jeg gerne vil have at brugeren bliver omstillet til en ny side, efter brugeren har trykket "opret bruger".

Jeg har prøvet med
header ('location: #');

efter

$SQL = "insert into user (username,password,email) values ('$username','$password','$email')";
mysql_query($SQL) or die (mysql_error());

men det virker ikke



6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvilken fejl får du når du forsøger at redirecte?

Du skal huske du må ikke have noget output f.eks. din form før du laver en header("location: ...").

Edit:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Har lige ændret lidt på din struktur.

OBS: Husk og sikre imod SQL injection ved at bruge mysql_real_escape_string



Indlæg senest redigeret d. 10.07.2012 16:07 af Bruger #6559
Du skal sende header() før du outputter noget med for eksempel echo og print.



Den ændring jeg lavede burde virke i forhold til redirect, da jeg ikke poster noget HTML før jeg laver min header. Det med escape string kan jeg se fordi jeg mangler en quote ( ' ) før =. Nedenstående burde virke nu, men jeg sidder ikke lige med en PHP installation og teste på.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Du er helt sikker på der ikke bliver skrevet noget html før disse linier du har vist os?

Det du er kommet med selv burde virke hvis du ikke har html før du laver header(...)



Indlæg senest redigeret d. 10.07.2012 18:32 af Bruger #6559
Hvis jeg blot prøver at tilføje header('location: succes.php') giver den følgende fejl:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at domæne/create_user.php:90) in domæne/create_user.php on line 109.

Hvis jeg prøver med din kode giver den mig fejlmeldingen:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '0' at line 1


Formen opretter altså som sagt brugeren helt fint i mysql-databasen. men jeg vil gerne kunne omstille brugeren til f.eks. login-siden



Dvs. at header er placeret korrekt i denne kode? eller hvordan?

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Det var mig der sov i timen, og havde noget html før header('location:').

Jeg siger tak for hjælpen!



t