MVC3 og liste

Tags:    mvc asp.net liste

Never mind.
Jeg lukkede min browser, rettede lidt i min model som havde en liste i og buildede igen og nu virker det.

Hejsa allesammen

Jeg har set på eksempelet i Artikler med MVC3 og mente jeg var ved at forstå MVC3, men nu begynder jeg så at blive lidt forvirret igen.
Jeg prøvede først at bruge viewbag til at transportere min liste, men den gik ikke. Så ville jeg lave en liste med div'er med et for-loop ude i mit view, men det ville den ikke være med til.
Prøvede så at lave en model ligesom Martin lavede i sin artikel, og smide denne afsted til view'et, men det vil den ikke godkende.
Den vil stadig kun godkende selve klassen som en enkelt-entitet - som om jeg har en person i stedet for en liste af personer.
Prøvede så at lave en model med en property der havde en liste af personer, men igen kunne jeg ikke få det til at virke så nu kommer jeg her til jer for at få hjælp

1) Hvordan laver man en liste af HTML-elementer hvis det er nødvendigt?
Fx hvis jeg ved at jeg skal have 20 div'er så troede jeg at det kunne laves nemt og hurtigt med et for-loop direkte i viewet.

2) Hvordan laver en liste i min model som kan bruges i viewet? Altså fx hvis jeg har en liste af personer, og en liste af lejligheder og begge dele skal ud i viewet.

Håber virkelig i kan hjælpe mig :)




Indlæg senest redigeret d. 11.07.2012 22:36 af Bruger #17215
1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

1) Hvordan laver man en liste af HTML-elementer hvis det er nødvendigt?
Fx hvis jeg ved at jeg skal have 20 div'er så troede jeg at det kunne laves nemt og hurtigt med et for-loop direkte i viewet


Du skulle gerne kunne lave en for loop der laver 20 divs? Men er der en grund til der skal være 20 divs?


2) Hvordan laver en liste i min model som kan bruges i viewet? Altså fx hvis jeg har en liste af personer, og en liste af lejligheder og begge dele skal ud i viewet.


Nu har du ikke vidst hvordan du har lavet din ViewModel, men man kan godt have lister i sin view model. Se eksempel nedenunder.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Ændret:

Kan se du fandt din løsning :)



Indlæg senest redigeret d. 11.07.2012 22:44 af Bruger #6559
t