Logo design program

Tags:    logo design program windows

Hej.

Jeg leger lidt med nogle ideér, til mit logo på min hjemmeside.
Og så tænkte jeg, hvilke program bruger de professionelle, eller amatører, til at designe et logo?
Er det photoshop, eller et helt andet program?

(Jeg ved ikke hvad det hedder?)
Hvad hedder det udstyr, hvor man har en plade, man sætter til computeren, hvor der følger en pen med. og så kan man tegne med pennen, på pladen og se det på computeren. Er der en der ved hvad det er jeg skriver om??
Kan man bruge det udstyr, på det designe program, eller photoshop??
Og hvor kan man købe, sådan et udstyr??

Håber i kan hjælpe mig.




8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt -3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Som de andre også har nævnt vil man normalt lave et logo i et vektor program som f.eks. Adobe's Illustrator.
Men det vigtigste når man designer et logo er faktisk ikke dit udstyr - nej, det er i langt højere grad vigtigt at du ved hvad du ønsker at logoet skal udstråle, hvilke værdier der skal udsende, har en holdning til og forståelse for hvad forskellige farver betyder for folks opfattelse af dit logo, at du har en grundlæggende forståelse for grafisk design.
Ja, det lyder måske lidt langhåret / kedeligt, men hvis du alligevel er blevet lidt interesseret har Ian Wisler Poulsen skrevet en ret nem bog der hedder Hvad er meningen med virksomhedens logo?
Sproget er let forståeligt og der er nogle gode eksempler - det er en fin introduktion :) Og du kan finde den på det lokale bibliotek ;)



Ufatteligt at der lige skal hives en pisse-gammel tråd frem igen igen. Kom nu ind i kampen for hulen da



Indlæg senest redigeret d. 12.12.2016 12:45 af Bruger #9814
Adobe Illustrator vil jeg tro



Når det er et logo så er det en rigtig god ide at det er vektor grafik, da man kan scalere det uden problem og i det tilfælde kan Photoshop ikke rigtig bruges, men man bruger der Adobes Illustrator som kan arbejde med det. Den plade du beskriver er en tegneplade og den kan godt bruges i programmet.



De professionelle sidder med Adobe Illustrator/Photoshop og den pen/plade du nævner er en såkaldt digitizer - Kig f.eks. efter Wacom Pen på edbpriser.dk, de findes fra 600kr til X tusinde. Men hvad skal du bruge sådan en til, medmindre du ønsker at "tegne" dit logo?

Uanset, så start med en Wacom Bamboo hvis du absolut vil have en digitizer, dit logo bliver ikke pænere af at købe en til flere tusinde, trust me :D

Og så start med GIMP - Det er et ganske gratis program som kan mange af tingene som photoshop kan - se tutorials i forummet her: Gimptalk, der er nogle gutter/gutinde på det forum der kan nogle tricks med Gimp.





jeg ville starte med pen og papir ... og så kigge på hvad du ender ud med. Er det 3D? Er det fladt? Er det sort/hvid? Og så ellers kigge på hvilke redskaber der bedst kan hjælpe dig med, at opnå det du har lavet.



Jeg plejer blot at gøre det, at jeg finder en virkelig fed, anderledes og gratis font. F.eks. den der hedder "Lobster" og så skriver jeg blot navnet til mit firma med den og lavet loget på dne måde. Du kan gøre det via Photoshop eller GIMP.



hvad er der nu galt i at bruge simple værtøjer skal man nu også have en logo designer ej hold nu.
Jeg foretrækker at bruge windows appen: paint! Simpelt og ligetil.



t