Problemer med kryptering i PHP

Tags:    php crypt debian

<< < 12 > >>
Hej

Jeg har rodet lidt med et script der opretter nogle unix brugere, men jeg har problemer med at jeg kan få den til at kryptere dem korrekt. Det er en debian 6 maskine.

Min kode er
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




12 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Efter ha googlet en del rundt har jeg fundet et script der skulle kunne gøre det men den laver det kun som MD5 og alle nye linux systemer køre SHA512. Jeg har prøvet at få det rettet til men uden held. Jeg faldt også over en side om hvordan det skulle opbygges.

Link


Koden er
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.



dumt spørgsmål måske, men kører du din webserver med root rettigheder ?



Dan: Root rettigheder er vidst ikke lige sagen.

Jesper: Prøv at kig lidt på rettighederne i systemet, mener at du skal have www-data brugeren til at have rettigheder til at ændre/tilføje brugere osv.

Kan dog være i tvivl



Danni også det jeg ville frem til (at root rettigheder er dumt, men også, at han skal have kigget på sine rettigheder til www-data, for ellers kommer det ikke til, at kunne lade sig gøre)



Du hasher korrekt, men som de andre siger, så har din web bruger sandsynligvis ikke ret til at tilføje brugere.

Noget andet er at det hashede password indeholder dollartegn og andet skidt og derfor skal escapes, så du skal gøre noget i denne stil:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 17.07.2012 10:32 af Bruger #2695
dumt spørgsmål måske, men kører du din webserver med root rettigheder ?


Det er et php shell script, der bliver kørt af root.



hmn okay ... er det ikke muligt, at lave en nemmere løsning med et shell-(bash) script



hmn okay ... er det ikke muligt, at lave en nemmere løsning med et shell-(bash) script


Det kunne være en mulighed, men det er ikke min stærke side, men kan det arbejde direkte med en mysql database?



Indlæg senest redigeret d. 17.07.2012 17:32 af Bruger #879
Hmn hvad er det du prøver, at opnå :)? Du vil styrer brugerkonti på en *nix server baseret på konti i en database så de kan ...



Ja oprette og slette brugere, oprette og slette apache vhosts og mysql brugere/databaser



<< < 12 > >>
t